Annons

Re: Bullrig Niro

11
"Kanske kan lägga in en tunn dubbelhäftande matta på plåten runt reservhjulet för att förbättra ytterligare."

Det funderar jag på att göra - själv...... Kan inte ställa till med någon skada antar jag......
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA
Annons

Re: Bullrig Niro

13
leber skrev:Jag har fått pris från KIA ang. ljuddämpning, garantin gäller enligt KIA det är ju en förbättring av rostskyddet och ljudbuller.

Vad fick du för pris? Och varifrån fick du priset? Vad ingår i priset?
Jag tycker också att min Niro är lite väl bullrig......
Kia Niro 2017 1,6 Hybrid DCT6, Cerulean blue, pluspaket 1

Re: Bullrig Niro

15
Nu upplever jag inte Niro som bullrig.. bara bensin slukande, efter att jämnfört ljudet i en Suzuki Crossover före och efter att den ljudisolerats så ger jag ER detta Tipps!
Ta bort all klädsel bakom baksätet, även över hjulhusen. Köp på Biltema eller annan butik självhäftande ljuddämpnings plattor, finns i olika tjocklekar, skär till dem så de får rätt passform och sätt fast dem på alla plåtytor som Du kommer åt!

Re: Bullrig Niro

16
Jag har nu provkört Niron två gånger, en gång med vinterdäck samt nu senast med sommardäck. Måste tyvärr säga att den är väldigt bullrig oavsett! Jag gillar verkligen tekniken och den miljövänliga aspekten, men bullret gör gör det svårt att älska hela bilen. Från att ha kört en Niro till att återvända till min Golf (mk7), var det nästan som att sätta sig en lyxbil (buller mässigt). Hoppas KIA fixar detta till nästa årsmodell. Ser framemot Niro EV. Lycka till med era bilar :).
Nuvarande bil: Kia Cee´d 1,6 crdi ECO Premium - 2012 (SÅLD).

Re: Bullrig Niro

17
Efter 1100 mil med Niron känner jag den väl - även dess buller......
Ljudet kommer mest från bakvagnen och då hjälper inte isolerglaset i framrutan mycket ;-)

Enda gången då ljudet är behagligt, är på "tyst" asfalt (och nyfallen jungfrulig snö), men så mycket av den varan har vi inte i Sverige och på den vanliga, grova asfalten spelan däcken med full volym.

Jag ser fram emot vår traditionella Tysklandssemester i sommar där ju asfalten (och bränslet) är av helt annan kvalitet....
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA
Skriv svar

Återgå till "Niro"