Annons

Re: Kia niro

11
Ja, bara för att tekniken är gammal så inte fan har jag slängt mina skivor.
Likväl som det finns folk som spelar stenkakor fortfarande, och de dog nog på 1960-talet, så spelar jag CD-skivor.
(Och jag vet att det finns Spotify, USB-minnen och SD-kort m.m).
Niro 2023 PHEV 183HK :)
Annons

Re: Kia niro

12
Ptja, själv har jag lite mer än 1200 CD skivor (helt original) liggandes, men jag saknar inte en sekund att hålla på och fippla med dom. ;)
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Kia niro

13
MagnusLindgren skrev:Ptja, själv har jag lite mer än 1200 CD skivor (helt original) liggandes, men jag saknar inte en sekund att hålla på och fippla med dom. ;)
Nä, ok.

Men det jag skrev i min recension av Niron var lite av det som fanns och inte finns, därför tog jag med CD.
Niro 2023 PHEV 183HK :)

Re: Kia niro

15
Hejsan CD spelaren kopplar jag in i AUX uttaget fungerar perfekt. Jag en liten billig CD spelare som får plats även i fickan. Bra ljud. Dock kör på batteri
ej strömförsörjning kopplat till bilen. Det blir missljud (brum i högtalarna)

Re: Kia niro

16
Tur att inte alla är skapta lika..... själv är jag oändligt glad över att få slippa alla dessa plastbitar!
Praktiskt taget alla låtar från mina CD-skivor ligger på mitt minimala 32Gb USB-minne i Niron och spelar det jag just för ögonblicket vill höra på studs.... ;-)

CDn kommer bara fram om jag vill rippa om en gammal låt med högre bitrate.... annars vilar dom i frid.....
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: Kia niro

18
Hej! Har kört min Niro nu i ett par veckor ( 100 mil )och en mycket trevlig bil att köra.
Men undrar om någon har haft problem med att det knakar i bilen när man rullar igång efter
ett stopp. Mest låter det när man startar bilen efter efter att man startar bilen på nytt.
Är inte säker men det är troligt att det kommer ifrån bromsarna.

Re: Kia niro

19
Har kört drygt 850 mil och inte alls märkt det du beskriver, men ibland en aning ryckig övergång från el till bensin och tvärtom, trots att min Niro har senaste motorstyrningen uppdaterad.
Inte mycket att gör väsen av dock ......
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: Kia niro

20
CD-skivor saknar väl alla? att först överföra musik via datorn till USB-sticka för att sedan lyssna är otroligt dumt.
Har dock gjort det med 80 CD:n.
Men via Appel Car Play kan jag lyssa på musik från Fånen.. apparna Svensk Radio och Radios finns massvis med stationer.
Skriv svar

Återgå till "Niro"