Annons

Re: Kia niro

21
Angående knakar ifrån bromsarna när jag saktar rullar igång bilen!
Är det ingen som har märkt detta på sin Niro. Bilen har nu rullat 120 mil.
Detta ljud låter varje gång jag använder bilen. Angående bränsleförbrukning, så har jag väldigt svårt att komma under 0,5 liter per mil. Kör mest på landsväg, 100 till 110km/Tim. Då kör jag väldigt lite på elmotorn.
Annons

Re: Kia niro

22
Försvinner efter tid, har du p-bromsen ilagd så kan den fastna och då låter det när man drar iväg!

Förbrukningen är Väldigt hög även på min, att komma under 0,5 verkar vara svårt, trots stigande temp. så är den lika törstig.
På vår så startar inte elmotorn förrän motorns temperatur stigit till ca. 50 grader, vilket tycks ta lång tid. Laddas till 75% sedan går den någon km
på ström ner till 35-40% sedan bensin igen.
Kan säga att jag är Grymt besviken på Kia Niro, Toyota tycks gå mycket mer på el med sina hybrider.

Re: Kia niro

23
Valle skrev:Angående knakar ifrån bromsarna när jag saktar rullar igång bilen!
Är det ingen som har märkt detta på sin Niro. Bilen har nu rullat 120 mil.
Detta ljud låter varje gång jag använder bilen.
Har ljudet gett med sig eller har låter det fortfarande?

Jag har snart kört 100 mil med min och de senaste dagarna när jag stannat för t.ex. rödljus och sakta skall glida iväg med foten på bromsen så kommer ett ljud som hade uppfattats som en helt naturlig del av ekosystemet i en Volvo 745 från 1989 men i min moderna hybrid bil från 2017 så är det som att plötsligt hamna i bilarnas Jurassic Park. :(
Kia Niro PP2 2017
Skriv svar

Återgå till "Niro"