Annons
Annons

Re: Plug-in-versionen visad

12
"Motorerna utvecklar tillsammans 141 hästkrafter..."

Det är samma effekt som den vanliga hybriden så förmodligen är egentligen skillnaden att den har ett större batteri som dessutom kan laddas med extern laddare. Helt klart intressant om jag inte redan hade redan beställt en Niro med PP2 så det får väl i så fall bli nästa gång i så fall.
Kia Niro PP2 2017

Re: Plug-in-versionen visad

13
Alltså nu är det nästan så att jag hoppas att den kostar typ 100k mer än den vanliga hybriden då mitt ha-begär för denna bara blir större och större! ;-)

Nämen det vore ju grymt om den landar på en bra prislapp, kan bli riktigt bra!
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1

Re: Plug-in-versionen visad

14
Här så: http://www.autoexpress.co.uk/kia/niro/9 ... -at-geneva

"The company is also keen to highlight the Niro Plug-in Hybrid’s practicality, with a Towing Pack on offer, allowing the car to tow loads of up to 1,300kg. With the larger battery pack positioned under the load bay, boot space is 324 litres – down from the 373 litres of the hybrid."

Va visst bara 50 liter mindre :)
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Plug-in-versionen visad

16
Jag saxade godbitarna ur Teknikens Världs intressanta artikel om bilen:
• "Batteripaketet är placerat under lastutrymmets golv vilket gör att det stjäl en hel del av lastvolymen. 324 liter ryms i bagage i Niro Plug-in Hybrid vilket kan jämföras med 427 liter i Niro Hybrid."
• "...litiumpolymerbatteripack med en kapacitet på 8,9 kilowattimmar (kWh)."
• "...under 30 gram per kilometer, därmed går den med marginal under Sveriges så kallade supermiljöbilsklassning. Vid snabb huvudräkning får vi fram att det rör sig om under 0,12 liter bensin per mil (enligt den starkt ifrågasatta NEDC-körcykeln),"
• "Elmotorn är däremot lite kraftigare och levererar 44,5 kilowatt (kW) vilket motsvarar 61 hästkrafter."
• "0-100 km/h avverkas på 10,8 sekunder vilket gör laddhybridversionen av Niro sju tiondels sekund snabbare än ej laddbara Niro Hybrid."
• "...skiljer sig från Niro Hybrid med mörktonad kant runt grillen, blåa inslag i kromdetaljer och på insidan..."

På bilderna kan man tydligt se att Niro Plug-In har andra framlyktor, troligtvis full-LED, vilket Teknikens Värld-redaktionen missat.

http://teknikensvarld.se/kia-niro-plug- ... ar-433276/
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1

Re: Plug-in-versionen visad

17
Hmm, undrar om den engelska versionen av vanliga hybriden kanske har förvaringsfacket där bak som standard, därav 373 liter i stället för 427 liter som här i Sverige. Alltså nästan 100 liter skillnad, det är ju en del.
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1
Skriv svar

Återgå till "Niro"