Annons

Bättre ljud i Niro

1
Tror att det var här på forumet jag såg att man kunde gå in i någon meny för mediaenheten och ställa om parametrarna för ljudet i Kia Ceed.
Finns det någon sådan möjlighet på Kia Niro?
Om ja, hur då?
Niro 2023 PHEV 183HK :)
Annons

Re: Bättre ljud i Niro

7
Konvertera dina CD-låtar till MP3 med önskad kvalitet och lägg dom på en USB-sticka.
Stoppa sedan in den i det mittersta USB-uttaget och njut i stora mått!
Det gör jag på mitt 32Gb minne (med c:a 5000 låtar med 256K sampling) och saknar verkligen inte en massa plastbitar i bilen!
Jag har också en del musik nedladdad till min iPhone från Spotify som jag kan lyssna på offline.

Multimedia-anläggningen i Niro är med råge den bästa jag haft i en bil (standardhögtalarna undantagna) - och bilar har jag haft många!
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: Bättre ljud i Niro

9
HellboyElvis skrev:PDU61: CD-skivor är historia, det är Mechless med USB, SD och BT som gäller nuförtiden ;)
Tror inte heller att Ceed har CD-spelare längre, försvann inte den (iaf på GT-Line) redan på 2016-års modell? Jag har 2015 års modell och jag har en CD-spelare som jag aldrig har använt i min. Jag kör uteslutande Spotify via Bluetooth om jag vill lyssna på något annat än radion. Men Niron hoppas jag på ännu bättre integration m.h.a. Android Auto.
Kia Niro PP2 2017
Skriv svar

Återgå till "Niro"