Annons
Annons

Re: Däck och fälgar

12
dunderklumpen skrev:
MagnusLindgren skrev:Fick på sommarsulorna idag. Ser klart mycket roligare ut.

IMG_1045.JPG
Riktigt snygga! Men det är inte orginalfälgarna, va?

Det är Kia's original.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Däck och fälgar

13
dunderklumpen skrev:
MagnusLindgren skrev:Fick på sommarsulorna idag. Ser klart mycket roligare ut.

IMG_1045.JPG
Riktigt snygga! Men det är inte orginalfälgarna, va?
Original om en slår till på Pluspaket 2 :)
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1

Re: Däck och fälgar

14
Om det vore så väl att dom ingick ;)

Nä, men det är Kias original 18" som syns på allt reklammaterial, kostar runt 15000kr komplett.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Däck och fälgar

15
MagnusLindgren skrev:Om det vore så väl att dom ingick ;)

Nä, men det är Kias original 18" som syns på allt reklammaterial, kostar runt 15000kr komplett.
Jaså, jag fick för mig att de följde med i Pluspaket 2.
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1

Re: Däck och fälgar

16
Indigo skrev:
MagnusLindgren skrev:Om det vore så väl att dom ingick ;)

Nä, men det är Kias original 18" som syns på allt reklammaterial, kostar runt 15000kr komplett.
Jaså, jag fick för mig att de följde med i Pluspaket 2.
Kia Sverige skickar som standard med 16", sen får man köpa till 18".
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Däck och fälgar

17
Aha! Jag tyckte nämligen inte de liknade orginalfälgarna, men det var 16" jag tittade på dom. Jag väntar ju på en PP2, synd att de inte ingick där :-) Men med 18" blir förbrukningen lite högre, väl?
KIA NIRO 1.6 HYBRID DCT6 2017, Pluspaket 2, Rich Espresso

Re: Däck och fälgar

18
På pappret ska det bli högre, men det blir ju högre även med vinterdäck. Har dock inte kört så långt med 18" än, så får återrapportera om någon vecka eller två.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Däck och fälgar

19
MagnusLindgren skrev:På pappret ska det bli högre, men det blir ju högre även med vinterdäck. Har dock inte kört så långt med 18" än, så får återrapportera om någon vecka eller två.
Hej,
fick på mina sommardäck på 16" fälgarna med navkapslar igår efter att ha kört med dubbade vinterdäck på alufälg sedan jag hämtade ut bilen.
För att lufttrycks-sensorerna skulle lära känna de nya däcken tog jag en sväng på cirka två mil. Förbrukningen gick ner direkt från 0,55 per mil till 0,5 per mil.
Detta utan att jag försökte "snålköra". Skall bli kul att se vad man kan pressa ner den till!
Kia Niro 2017 1,6 Hybrid DCT6, Cerulean blue, pluspaket 1

Re: Däck och fälgar

20
Torgskräck skrev:Stålfälgar på bilen original då ?

Stålfälgar väger ju mindre än alufälgar och brukar vara det som används då de vill få ned vikten, speciellt då den ofjädrade vikten. Sen utformas sakerna för att ge lågt luftmotstånd, volvo körde ju med alufälgar på sina DRIVe-bilar dock var de gjorda specifikt för lågt luftmotstånd och bilens förbrukning hängde helt på att original fälgar brukades annars det helt andra siffror. Att sen fälgarna var fula som stryk gjorde ju att alla bytte fälgar efteråt, fast de fick behålla den lägre skatten.
Skulle varit lagkrav på att bilar som får lägre skatt inte får ändras alls just för att de ska hålla de lägre utsläppen som bilen tillverkades för och enligt syftet.

Är ganska säker att orginalfälgarna med navkapslar är alufälgar
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Skriv svar

Återgå till "Niro"