Annons

Automatisk bakrutetorkare

1
Upptäckte en liten grej förut som jag inte noterat innan. Va ute och körde, hade torkarna på auto... Skulle sen backa in på parkeringen, då gick bakrutetorkaren igång.

Har försökt läsa mig till det, men inte hittat nåt... Nån annan som noterat samma sak?
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Annons

Re: Automatisk bakrutetorkare

3
Yes, kan bekräfta det själv att det faktiskt är så. Torkarna i auto-läge, det är regn ut (eller tillräckligt fuktigt att sensorn ska reagera) och man lägger i backen, så går torkaren även på bakrutan.

Hade ju varit bra om det stod nånstans i instruktionerna också.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Automatisk bakrutetorkare

4
MagnusLindgren skrev: Hade ju varit bra om det stod nånstans i instruktionerna också.
Inte riktigt KIAs stil.
Och står det någonstans, så är det väl inbäddat bland en rad varningsrutor......... ;-)
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: Automatisk bakrutetorkare

5
Undrar om det går att be verkstaden programmera bort det, det kunde man på senaste volvon jag hade som hade samma idiotgrej.

hellre än en dylik funktion skulle jag vilja se att de gjorde som audi, höger backspegel vinklar ned sig då backen läggs i, suveränt då man ska fickparkera och spegeln visar trottoarkanten per automatik.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Automatisk bakrutetorkare

6
Just att backspegeln viker ner sig finns på min optima märkte ja. Dock så måste man ha den knappen man väljer vilken spegel man vill justera i dörren vara nertryckt på den spegeln man vill ska vinkla sig ej i neutralt läge..

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Re: Automatisk bakrutetorkare

7
Regionchefen va förbi min handlare och verkstad i veckan. Visste ingenting om att torparen bak gick automatiskt. Verkstan har även kopplat upp sig lite snabbt på min bil, men dom hittar ingen parameter för det.

Antingen så är det något dom missat, eller så är det en liten bugg i mjukvaran i BCM:en.

Återstår att se vad dom säger ☺
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Niro"