Annons

Bluetooth-strul

1
Hur fungerar bluetooth för er andra Niro-ägare? Min iPhone 6 kopplar upp automatiskt när jag startar bilen, men om jag inte sätter på musik eller pratar i telefon via BT håller den på och kopplar ifrån och till hela tiden, ganska irriterande.
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1
Annons

Re: Bluetooth-strul

2
Fungerar utan problem för mig. Har dock haft problem tidigare i andra bilar (och övrig BT-utrustning). Har så hjälpt med att nollställa allt som har med nätverk och BT att göra i telefonen.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Bluetooth-strul

3
Indigo skrev:Hur fungerar bluetooth för er andra Niro-ägare? Min iPhone 6 kopplar upp automatiskt när jag startar bilen, men om jag inte sätter på musik eller pratar i telefon via BT håller den på och kopplar ifrån och till hela tiden, ganska irriterande.
Det blir nog till att få njuta av en splitter ny multimediaenhet då, endera dagen .........

Min BT verkar sitta fast hela tiden och koppla upp igen efter ett stopp, när jag kommer tillbaka till bilen igen, men... varför gör inte WiFi via internetdelning till min iP likadant?

När jag återvänder till bilen, måste jag köra en off/on på telefonens internetdelning för att få tillbaka WiFi i bilen, eller göra en sökning efter LAN i bilen - gör era på samma sätt?
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: Bluetooth-strul

6
Indigo skrev:Hur fungerar bluetooth för er andra Niro-ägare? Min iPhone 6 kopplar upp automatiskt när jag startar bilen, men om jag inte sätter på musik eller pratar i telefon via BT håller den på och kopplar ifrån och till hela tiden, ganska irriterande.
Om du postat inlägget, identiskt med ditt, under namnet "Gäst", radera det isf.
Jag gav dig ett svar för att utesluta felkälla på den frågan hos "Gäst".
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Bluetooth-strul

8
Ronnie skrev:
Indigo skrev:Hur fungerar bluetooth för er andra Niro-ägare? Min iPhone 6 kopplar upp automatiskt när jag startar bilen, men om jag inte sätter på musik eller pratar i telefon via BT håller den på och kopplar ifrån och till hela tiden, ganska irriterande.
Om du postat inlägget, identiskt med ditt, under namnet "Gäst", radera det isf.
Jag gav dig ett svar för att utesluta felkälla på den frågan hos "Gäst".
Jag har inte gjort något mer inlägg i detta ämne, så du får gärna svara i denna tråd :-)
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1
Skriv svar

Återgå till "Niro"