Annons

AppleCarPlay

1
Enligt en uppgift i ett tyskt Niro-forum idag, har en Niro- ägare av sin handlare fått uppgift att AppleCarPlay- installationen "ab sofort verfügbar ist", dvs är omedelbart tillgänglig!

Jag vidarebefordrar ny info när den kommer!
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA
Annons

Re: AppleCarPlay

4
Nytt om Apple CarPlay!

En KIA-handlare utanför Stuttgart rapporterar idag i det tyska forumet, som jag refererade till i början på den här tråden, att de idag har kört igång Apple CarPlay på en Niro, så den inledande uppgiften jag angav visade sig vara sann.

ACP finns alltså tillgänglig i Tyskland nu, men när kommer den till Sverige???
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: AppleCarPlay

5
kiagubbe skrev:Nytt om Apple CarPlay!

En KIA-handlare utanför Stuttgart rapporterar idag i det tyska forumet, som jag refererade till i början på den här tråden, att de idag har kört igång Apple CarPlay på en Niro, så den inledande uppgiften jag angav visade sig vara sann.

ACP finns alltså tillgänglig i Tyskland nu, men när kommer den till Sverige???

Borde komma igång när man uppdaterat radion i bilen. Är inte som Android Auto som behöver aktiveras för varje land etc.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: AppleCarPlay

6
Va precis inne och pratade med killarna på verkstan (ligger vägg i vägg med mitt jobb). Nu finns nya kartor för 2017 och även Carplay (till alla bilar som stöder det).
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: AppleCarPlay

7
MagnusLindgren skrev:Va precis inne och pratade med killarna på verkstan (ligger vägg i vägg med mitt jobb). Nu finns nya kartor för 2017 och även Carplay (till alla bilar som stöder det).
Tror du att jag kan få låna dina verkstadskillar? ;-)

Det verkar som att min ÅF vill att det ska göras i samband med service, men det vill inte jag.
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1

Re: AppleCarPlay

8
Indigo skrev:
MagnusLindgren skrev:Va precis inne och pratade med killarna på verkstan (ligger vägg i vägg med mitt jobb). Nu finns nya kartor för 2017 och även Carplay (till alla bilar som stöder det).
Tror du att jag kan få låna dina verkstadskillar? ;-)

Det verkar som att min ÅF vill att det ska göras i samband med service, men det vill inte jag.
Haha, ska väl gå bra :)

Oftast så vill dom väl göra uppdateringarna vid service, men bokar man tid så fixar dom det. Jag brukar hota med att stänga av elen eller internet för dom (är elektriker och har hand om allt sånt i huset) :D
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: AppleCarPlay

9
MagnusLindgren skrev:
Indigo skrev:
MagnusLindgren skrev:Va precis inne och pratade med killarna på verkstan (ligger vägg i vägg med mitt jobb). Nu finns nya kartor för 2017 och även Carplay (till alla bilar som stöder det).
Tror du att jag kan få låna dina verkstadskillar? ;-)

Det verkar som att min ÅF vill att det ska göras i samband med service, men det vill inte jag.
Haha, ska väl gå bra :)

Oftast så vill dom väl göra uppdateringarna vid service, men bokar man tid så fixar dom det. Jag brukar hota med att stänga av elen eller internet för dom (är elektriker och har hand om allt sånt i huset) :D
Haha! Synd att jag inte har någon hållhake på min ÅF då :-)
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1

Re: AppleCarPlay

10
Pratade med två verkstäder i Göteborg, ingen av dom hade uppdateringen. De berättade att sidan där de hämtar uppdateringen från Kia låg nere. Frågade om de kanske kommer åt den imorgon men fick besked att inom en vecka bör den finnas på plats.
Skriv svar

Återgå till "Niro"