Annons

MENY

1
Hittade en bild på en Niro PP 2 och en meny som jag inte hittat i min PP 1:a (I den gula rektangeln).
Har någon denna meny? Eller är den bara för PP 2?
Niro 2023 PHEV 183HK :)
Annons

Re: MENY

2
Det kanske är en Niro som är utrustad med ventilerade stolar? Det är ju ett tillbehör som inte finne tillgängligt på den svenska marknaden.
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1

Re: MENY

4
Fast det där ser ju ut som A/C menyn, fast i lite annorlunda utförande...
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: MENY

7
kallt_kaffe skrev:
hema skrev:Hittade en bild på en Niro PP 2 och en meny som jag inte hittat i min PP 1:a (I den gula rektangeln).
Har någon denna meny? Eller är den bara för PP 2?
Verkar som att PP1 också skall ha den:
Skärmavbild 2017-01-29 kl. 19.44.08.png
Källa: https://www.blocket.se/dalarna/Kia_Niro ... 136344.htm
Jag hittar den inte i min bil, men det kanske beror på att den är tillverkad bland de första och de senare kanske har fått en liten upputsning av mjukvaran.
Har tryckt på varenda meny och hittar inget som är likande denna, det enda som liknar denna meny är startsidan, där Navi tar upp ena halvan och den andra halvan är uppdelad för media m.m.
Niro 2023 PHEV 183HK :)

Re: MENY

8
hema skrev:Jag hittar den inte i min bil, men det kanske beror på att den är tillverkad bland de första och de senare kanske har fått en liten upputsning av mjukvaran.
Har tryckt på varenda meny och hittar inget som är likande denna, det enda som liknar denna meny är startsidan, där Navi tar upp ena halvan och den andra halvan är uppdelad för media m.m.
Bilen i annonsen är tillverkad 201605 om man skall tro bilregistret så eventuell uppdatering till mjukvaran bör väl i så fall gå att få även till din bil. Som vanligt är det väl inget man kan och får göra själv tyvärr. På min ceed kunde man i början (för typ 2 år sedan) ladda ner och installera uppdateringar själv m.h.a. ett USB-minne men efter ett tag så slutade det att dyka upp nedladdningsbara uppdateringar.
Kia Niro PP2 2017

Re: MENY

9
kallt_kaffe skrev:
hema skrev:Jag hittar den inte i min bil, men det kanske beror på att den är tillverkad bland de första och de senare kanske har fått en liten upputsning av mjukvaran.
Har tryckt på varenda meny och hittar inget som är likande denna, det enda som liknar denna meny är startsidan, där Navi tar upp ena halvan och den andra halvan är uppdelad för media m.m.
Bilen i annonsen är tillverkad 201605 om man skall tro bilregistret så eventuell uppdatering till mjukvaran bör väl i så fall gå att få även till din bil. Som vanligt är det väl inget man kan och får göra själv tyvärr. På min ceed kunde man i början (för typ 2 år sedan) ladda ner och installera uppdateringar själv m.h.a. ett USB-minne men efter ett tag så slutade det att dyka upp nedladdningsbara uppdateringar.
Min bil är också tillverkad 05-2016. Så det var konstigt att det inte finns i min bil.
Tittar man på bilden så står det "AV OFF" och stänger jag AV, så får jag upp antingen en helt svart skärm, Digital klocka eller Analog klocka.
En tanke, kan det vara så att SD-kortet för Navi inte är monterat???

Att Kia inte tillhanda håller uppdaterigar för allmänheten längre, kan jag väl tänka mig beror på att det blivit lite för många felaktiga uppdateringar....
Niro 2023 PHEV 183HK :)

Re: MENY

10
Lite uppdatering om det här: Va inne en snabbis i verkstan igår (springer igenom den när jag ska från mitt jobb in till bilhallen) där dom höll på och uppgradera AVN enheten. Om man inte har i minneskortet med kart-data så kommer den bilden med AC:n istället för karta upp.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Niro"