Annons
Annons

Re: Niro - Ny mjukvaruuppdatering tillgänglig i Storbritannien

13
Precision skrev:
hema skrev:UNIQUE ANTENNA : DAB+GPS (Kan det vara DAB-radio i bilen, hittar inget om själva stereon).
När jag provkörde pluspaket 1 är jag rätt säker att det var DAB radio med. I broschyren hänvisas det till att det finns DAB radio på 5" enheten dvs lägsta nivån, komfort. Har pluspaket 1 DAB?
Om man kollar i broschyren och reklamfilmer som kom för Niro innan lanseringen och vad det fanns i dessa på den svenska marknaden, så verkar det vara mycket som inte kom hit... ;)
(Fast DAB verkar det vara rätt tyst om, finns väl f.n bara i Sthlm, GBG, Malmö, Luleå och Gävle).

Jag vet inte om DAB ingår i Pluspaket 1, jag har aldrig sett någon info om det.
Niro 2023 PHEV 183HK :)

Re: Niro - Ny mjukvaruuppdatering tillgänglig i Storbritannien

14
Det är som vanligt med KIA har jag upptäckt efter bara 3 månaders ägande: stor osäkerhet om vad om gäller och ingen från säljsidan kan ge klara besked, vilket leder till den ena spekulationen efter den andra........

Förresten - vad gäller radion, så har jag inte på någon bil sedan antennsprötet på min första kärra gick av, haft så dålig mottagningskvalitet på FM som på Niron!
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: Niro - Ny mjukvaruuppdatering tillgänglig i Storbritannien

15
kiagubbe skrev:Det är som vanligt med KIA har jag upptäckt efter bara 3 månaders ägande: stor osäkerhet om vad om gäller och ingen från säljsidan kan ge klara besked, vilket leder till den ena spekulationen efter den andra......

Förresten - vad gäller radion, så har jag inte på någon bil sedan antennsprötet på min första kärra gick av, haft så dålig mottagningskvalitet på FM som på Niron!
Ganska vanligt numera på Kia, men då är det tur att man har en säljare som kan gå på hårt uppåt i leden.

Angående antennen (jag har inte hämtat ut min Niro än), så har det varit problem med nya Sportage då kameran för LKAS mm stör ut radion. Be verkstan prova att koppla ur kameran.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Niro"