Annons

Infällbara backspeglar med blinkers

1
Väntar på min Niro men säljaren verkar vara ledig denna vecka så jag får nog snällt vänta lite till, dock har jag funderat på om det endast är i paket2 som man får blinkers i backspegeln och dessutom möjligheten att fälla in speglarna. Stämmer detta?
Bör vara standard på nya bilar enligt mig iaf.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Annons

Re: Infällbara backspeglar med blinkers

5
Personligen tycker jag att det är så pass sällan man verkligen behöver fälla in speglarna. Iofs är allt elektriskt som rör sej på bilen lite fräckt, som tex fjärrmanuvrerad baklucka mm.

Däremot skulle jag hemskt gärna vilja eftermontera blinkers i speglarna. Säkerhetshöjande...

Undrar om kabeldragning och kontakt sitter i spegeln för blinkers? Kan ju vara så! Och kanske dyker det upp blinkerskåpor med led på eftermarknaden? Eller så kanske man kan köpa Kia-original och enkelt montera?
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1

Re: Infällbara backspeglar med blinkers

6
Bump.

Någon som har PP 2 som kan bekräfta att ytterbackspeglarna är automatiskt infällbara? Dvs. att det fälls in när man låser bilen och fälls ut när man låser upp.

Jag har uppfattat det som att de är elektriskt infällbara och manövreras via en knapp i förardörren. Vi har beställt PP2 bland annat för möjligheten att fälla in dem (frun gillar den funktionen), men om det sker automatiskt är det ju ännu bättre!
KIA NIRO 1.6 HYBRID DCT6 2017, Pluspaket 2, Rich Espresso
Skriv svar

Återgå till "Niro"