Annons

70% Batterigaranti

1
Min handlare va osäker på hur garantin för batterierna såg ut. Hittade detta på ett engelsk kia forum. Borde väl vara samma i sverige kan man tycka?

"The Lithium-Ion Polymer Battery warranty covers a minimum capacity for a period is 84 months or 100,000
miles from the date of first registration, whichever comes first. This warranty covers repairs needed to
return the battery capacity to at least 70% of the original battery capacity. Where possible, the original EV
battery components will be repaired and will be returned to the vehicle. If unrepairable, the EV Battery will
be replaced with either a new or remanufactured Lithium-Ion Polymer Battery"

https://www.kia.co.uk/~/media/pdf/warra ... 00415.ashx
Annons

Re: 70% Batterigaranti

3
PDU61 skrev:Garanti tiden på allt i bilen är i Sverige 7 år = 84 månader.
Nej, inte på allt.
Finns det några begränsningar i denna nybilsgaranti? Vissa delar har en naturligt begränsad livstid och täcks därför ej av garantin. Till dessa delar räknas torkarblad, bromsklossar, bromsskivor, kopplingsdetaljer etc. Bilens batteri har en garantitid på 2 år. Radio och underhållningssystem har en garanti på 3 år och bilens lackgaranti är 5 år/15000 mil, det som först inträffar.
Källa: http://www.kia.com/se/content_attkopa/n ... ga-fragor/

Observera att det man syftar på med batteri ovan är blybatteriet som har en garantitid på 2 år och inte litiumjonbatteriet (som har 7-års garanti).
Kia Niro PP2 2017

Re: 70% Batterigaranti

6
PDU61 skrev:Hela bilen omfattas av 7 års garanti..utom slit detaljer som torkarblad, bromsklossar/skivor, däck enligt säljaren då jag ställde just denna fråga!
Be att få det skriftligt med tanke på att det inte stämmer till fullo med Kias hemsida. Att blybatteriet har 2-års garanti på Niron och inte 7 är jag nästan säker på att min säljare nämnde. Lite osäker på om radio och underhållningssystemet kom på tal. Det är ju möjligt att det skiljer sig där på Niro jämfört med tidigare bilmodeller?
Kia Niro PP2 2017

Re: 70% Batterigaranti

8
HellboyElvis skrev:Batterier (12V) 2 år och Radio/AVN-hårdvara 3 år, OM servicarna sköts.
Vill man vara gnällig tillbaks, kan man ju stilla undra vilken påverkan service har på Radio och AVN ..........
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA
Skriv svar

Återgå till "Niro"