Hallå alla smarta kompatibla miljövänner
Vi hade precis vår Niro Hybrid 2018 (uttagen september) inne på vår första service på Hedin Bil i Akalla Sthlm. Nu har jag några frågor till er som kanske haft bilar på originalservice osv tidigare.
Det enda som står att de utfärdat i protokollet är i princip byte av alla vätskor/oljor i bilen.
1. Är det endast detta som gås igenom och finjusteras?
Det stod också att de sökt med GDS eller vad det heter (antar att de pluggat in något diagnosterings-grunk för att kontrollera ev. felmeddelanden, motor eller mjukvaror)
Sen så reagerade jag lite på det som skrivs här gällande mjukvaran. Det ser nämligen inte ut som att den är uppdaterad?
2. Kan någon bekräfta om detta är den senaste mjukvaran eller om man ska kräva återbesök för detta (gratis)?
3. Om inte mjukvaran är uppdaterad, bör inte mjukvaruuppdatering ingå i en originalservice på en originalverkstad?
Nedan följer en bild på nuvarande mjukvara (efter verkstadsbesök)
Re: Vilka kartor i Niros navigering?
212018" Kia Niro - 1.6 GDi Hybrid DCT-6 - Pluspaket 1 - Gravity Blue
[[ Innan dess: Seat Ibiza Stella 1.6 (-01), Seat Cordoba 1.6 (-00), Wolkswagen Lupo 1.4 (-00) ]]
[[ Innan dess: Seat Ibiza Stella 1.6 (-01), Seat Cordoba 1.6 (-00), Wolkswagen Lupo 1.4 (-00) ]]