Annons

Innehållsrikt tyskt Niro-forum

1
Jag har sedan min långa tid som BMW och MB-ägare alltid hämtat mycket klokskap (och en del nonsens....) från diverse tyska fora.

Efter Niroköpet sökte jag därför naturligtvis efter bra fora till den och även om jag hittade flera är denna (trots att den inte varit i gång så länge) den klart bästa:

https://www.niro-forum.de

Kanske något för den som har kvar en del av skoltyskan..... för er andra kanske detta UK-forum kan passa:

http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/niro_forum76.html

För den som vill dela med sig av sin bränsleförbrukning och se andras rekommenderar jag:

http://www.spritmonitor.de

där man som svensk blir serverad på engelska.
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA
Annons

Re: Innehållsrikt tyskt Niro-forum

3
I ett forum med högt i tak där man framför allt tänker på medlemmarnas intresse av att få bästa info - ja!
Är för ny här för att veta om detta forum stämmer in på den beskrivningen....
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: Innehållsrikt tyskt Niro-forum

4
Jo, det är högt i tak. Jag undrade bara om det var något annat syfte eftersom du på 9 inlägg i två av dem hänvisat till detta forum.

Men då är det lugnt. Inget mer om det från mig
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Innehållsrikt tyskt Niro-forum

6
Väl bekomme!
Tyskarna (men till viss del även engelsmännen) verkar ha en stor förkärlek till att få "surra" om sina bilar.......
Många av deltagarna surrar inte bara allmänt löst, utan besitter också stora kunskaper om sina bilar och delar gärna med sig av sitt vetande - vilket jag gillar!

Också intressant hur det kan skilja mellan länderna i fabrikantens kundsupport - många citerar uttömmande svar på frågor till generalagenten, vilket jag har svårt att tänka mig i Sverige..... Här låter det ofta: "Var vänlig kontakta din återförsäljare" - säljare som ofta vet mindre om kundens problem än han/hon själv.....

Svenska fora är en aning magrare överlag, men det beror säkert på att vi inte är så många ........
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: Innehållsrikt tyskt Niro-forum

7
kiagubbe skrev:Väl bekomme!
Tyskarna (men till viss del även engelsmännen) verkar ha en stor förkärlek till att få "surra" om sina bilar.......
Många av deltagarna surrar inte bara allmänt löst, utan besitter också stora kunskaper om sina bilar och delar gärna med sig av sitt vetande - vilket jag gillar!

Också intressant hur det kan skilja mellan länderna i fabrikantens kundsupport - många citerar uttömmande svar på frågor till generalagenten, vilket jag har svårt att tänka mig i Sverige..... Här låter det ofta: "Var vänlig kontakta din återförsäljare" - säljare som ofta vet mindre om kundens problem än han/hon själv.....

Svenska fora är en aning magrare överlag, men det beror säkert på att vi inte är så många ........
Håller helt och fullt med dig ang. kundsupporten för Kia. Var i kontakt med de ang. diverse saker som återförsäljaren absolut inte har att göra med eller kan påverka.
Fick till svar precis som du skriver: "Var vänlig kontakta din återförsäljare" ....
Niro 2023 PHEV 183HK :)
Skriv svar

Återgå till "Niro"