Annons
Annons

Re: Uppdatering programvaror version?

13
Hej och tack för alla svar, råd osv.

Har fått svar från verkstaden idag.
"Det stämmer att nya uppdateringar har släppts från Kia relaterat till er bil och mjukvara/navigation. Självklart kan vi bistå med en uppdatering för eran bil då detta släppts kort efter er utförda service. Då inga uppdateringar har funnits tillgodo vid servicetillfället har ingen uppdatering kunnat utförts."

Lite konstigt då våra versioner var 181002/180905/180928 och bilen var inne service 19-06-13 och då borde väl åtminstone versionerna 190314/190222/190102 funnits, och dessutom skulle de väl något absolut ha uppdaterats i fredags 20-02-28 kan man tycka...?

Men skall boka in en uppdatering hos dem imorgon och få se till att det görs.
Trist med extra dags krångel och resa t.o.r. för detta som borde gjorts tidigare...

Med vänlig hälsning
Pa

Re: Uppdatering programvaror version?

15
Fick ny mjukvara i november. Då kom det några nya funktioner som inte fanns tidigare. Bland annat online status på publika laddstolpar. Praktiskt att ha när man leta laddgata. :)
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Uppdatering programvaror version?

19
SorentoUM skrev:Oj, herregud. Din AVN har aldrig blivit uppdaterad under hela sin livstid....
Ja, det finns uppdatering. En rykande färsk sådan.
Jag har precis samma situation med min bil. Men jag har 1600 mil kvar till nästa service. Kan man fixa uppdatering innan dess?
CEED SW GT-line -17 Röd
Skriv svar

Återgå till "Optima Plug-In Hybrid"