Annons

Imorgon blir man ägare till Optima.

1
Hej Kia folket!
Väntar på leverans av Optima imorgon så passar på att öppna ett konto på detta forum redan idag. Ägde en pro ceed sport diesel för några år sen och var helt nöjd.
Men nu är vi i hybrid och el träsket. Funderade ett tag på Niro (både hybrid och ren el) som verkade ok, men efter att provkörde laddhybriden intresse svalnade tyvärr.
El varianten verkade ha trevligare inredning men prislappen går upp i den nivån som är inte aktuellt just nu.
Tittade därefter lätt begagnade Optimor som jag var rätt nära att köpa en av dom, men fick för mig att ta ut ett splitter ny, men ändå inte den facelyftade modellen.
Rätt eller fel det visar sig, men billigare fick man det. Hoppas bara jag blir nöjd med Optiman som med Ceeden.
Önska mig lycka till! ;-)
Annons

Re: Imorgon blir man ägare till Optima.

2
Grattis till bilköpet.
Jag köpte en Optima Phev den 8 aug och har nu kört 1796 mil med min och är väldigt nöjd.
Visst finns det områden som kunde ha varit lite bättre men ändå en bra bil.
Värmen kunde ha varit lite bättre ordnat bla. Jag köpte till en bränslevärmare och den har jag inte ångrat alls.
Den värmer bra när jag väl kommer ihåg att starta den en stund innan men jag glömmer för det mesta bort det tills jag ska gå ut till bilen.

Re: Imorgon blir man ägare till Optima.

3
Tack Nennes!
Jag har varm garage så det ska inte vara problem för min del. Det som jag inte tycker är bra är om man har den i el läge men ändå bensin motor kommer igång, är van vid min förra bil där man kunde köra bara på el om bilen är i el läge. Men däremot den bilen hade ganska kort räckvidd så.....(men var så jävla pigg) allt kan man inte få ;-)

Re: Imorgon blir man ägare till Optima.

8
Tack för frågan, det känns bra, har inte kört den längre pga tjejen fyllde år så var det lite folk hemma men imorgon ska vi ta en lite längre tur. Däremot läste jag ganska mycket i instruktions boken. Det är mycket utrustnings finesser som man kan ta reda på bara om man läser i boken som avimnings funktion till ex.
http://forumbilder.se/I4F3O/20190209-201216
Ni kanske visste men ändå ;-)
Hade lite problem med mina vinter hjul som jag köpte, dom passar perfekt på bilen enligt min smak, men TPMS sensorerna passade inte, som jag var väldigt förvånad över, men däck firman som försäljaren brukar anlita bytte ut dom till passande modellen. Extra kostar det men nu fungerar det.
Nej, en ny bil är svårt att inte gilla men utvärdering kommer snart.

Re: Imorgon blir man ägare till Optima.

10
Min bil satt det Nexen på men jag tycker dom är ok.
Vinterdäck köpte jag fälgar med bilen och sen köpte jag Hakka 9 i Oktober.
Jag kan tycka att dom är rätt spårkänsliga på vissa vägar, där dom kört med isrivare och det blir spår i isen
kan bilen bli nästan otäck att köra. En gång stannade jag och kollade att bultarna satt fast. Har 2,5-2,6 bar i däcken.
Skriv svar

Återgå till "Optima Plug-In Hybrid"