Annons

Fartkamerauppdatering

1
Passerar genom Stockholm varje dag och det har satts upp nya kameror i södra länken bland annat.

Klickar på lägg till kamera varje gång jag passerar och det står att Tomtom ska uppdatera databasen.

Men när uppdaterar dom kamerorna? Har klickat i dem i 5 månader nu dagligen...

// Jeppe

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Annons

Re: Fartkamerauppdatering

2
Det är så fort dom kamerorna blir aktiva. TomTom hämtar från flera nationella databaser.

Har haft samma "problem" häromkring. Kameror har suttit uppe, men problemet har varit att dom varken haft el eller nät fram till dom än. Så fort dom är klara och aktiverade i systemen så ploppar dom upp i TomTom.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Fartkamerauppdatering

3
MagnusLindgren skrev:Det är så fort dom kamerorna blir aktiva. TomTom hämtar från flera nationella databaser.

Har haft samma "problem" häromkring. Kameror har suttit uppe, men problemet har varit att dom varken haft el eller nät fram till dom än. Så fort dom är klara och aktiverade i systemen så ploppar dom upp i TomTom.
Fast som här är ju uppsatta osv en del av dem.

Men jag försöker använda funktionen att lägga till och ta bort och då ska den ju registrera den...

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Re: Fartkamerauppdatering

4
Jeppe_Optima skrev:
MagnusLindgren skrev:Det är så fort dom kamerorna blir aktiva. TomTom hämtar från flera nationella databaser.

Har haft samma "problem" häromkring. Kameror har suttit uppe, men problemet har varit att dom varken haft el eller nät fram till dom än. Så fort dom är klara och aktiverade i systemen så ploppar dom upp i TomTom.
Fast som här är ju uppsatta osv en del av dem.

Men jag försöker använda funktionen att lägga till och ta bort och då ska den ju registrera den...

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
TomTom måste bekräfta din registrering för att de ska synas sen. Ska klicka i registrera i södra länken sen när jag passerar så det blir fler som registrerar dom.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Fartkamerauppdatering

5
DrGadget skrev:
Jeppe_Optima skrev:
MagnusLindgren skrev:Det är så fort dom kamerorna blir aktiva. TomTom hämtar från flera nationella databaser.

Har haft samma "problem" häromkring. Kameror har suttit uppe, men problemet har varit att dom varken haft el eller nät fram till dom än. Så fort dom är klara och aktiverade i systemen så ploppar dom upp i TomTom.
Fast som här är ju uppsatta osv en del av dem.

Men jag försöker använda funktionen att lägga till och ta bort och då ska den ju registrera den...

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
TomTom måste bekräfta din registrering för att de ska synas sen. Ska klicka i registrera i södra länken sen när jag passerar så det blir fler som registrerar dom.
Bra bra! :)

Skickat från min Galaxy S8
Skriv svar

Återgå till "Optima Plug-In Hybrid"