Annons

Dashcam i elhybrid, fungerar inte. Nån som vet lösning?

1
Har sen länge en Blackvue dashcam som ju startar inspelning när motorn startar och laddspänningen ökar. Men när jag kör min plug-in Niro kör jag ju mest på el och då startar inte dashcam:n då den förhöjda spänningen inte finns :-(
Har bara haft bilen en vecka och provade koppla in dashcam:n i går så har inte hunnit kolla om den startar om/när motorn startar men skulle tro att så är fallet, men jag vill att den spelar in hela tiden (liksom ingen vits annars).
Nån som har samma problem och hittat lösning?
Kia Niro 2019 plug-in hybrid med Pluspaket 2
Annons

Re: Dashcam i elhybrid, fungerar inte. Nån som vet lösning?

2
leri skrev:Har sen länge en Blackvue dashcam som ju startar inspelning när motorn startar och laddspänningen ökar. Men när jag kör min plug-in Niro kör jag ju mest på el och då startar inte dashcam:n då den förhöjda spänningen inte finns :-(
Har bara haft bilen en vecka och provade koppla in dashcam:n i går så har inte hunnit kolla om den startar om/när motorn startar men skulle tro att så är fallet, men jag vill att den spelar in hela tiden (liksom ingen vits annars).
Nån som har samma problem och hittat lösning?
Var har du kopplat in den? Jag har en dashcam som är inbyggd i backspegeln och den har jag kopplat in i cig uttaget i mitt konsolen där den då får ström så fort som jag startar bilen oavsett vilken av motorerna som driver bilen.
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"