Annons

Kia Niro PHEV Drag och Elsats

1
Har med lyckat resultat monterat fast drag och elsats på mina tidigare Ceed, Senast GT-Line. Är nu glad ägare till en ny Niro laddhybrid. Kommer att testa drag och elsats från samma tillverkare som tidigare. Den stora fördelen med elsatsen är att den är av typen plug-in. Inga klämmor som kapar isolering. Nackdelen med Brink drag är kanske att det från början var Thule som tillverkade dragkroken och då hade den bättre rostskydd. Det var skillnad mellan de som monterades 2013 0ch 2015. Den senare hade sämre rostskydd. Det tog cirka 4 timmar att montera allt på Ceeden andra gången. Sök på Autoexperten på Niro eller med reg-nummer för elsatsen, den 7-poliga som tillverkas av EH-Connector. Allt är Plug in förutom att man måste borra ett hål för jordanslutningen. Synpunkter på montering och val av drag på KIa Niro PHEV tas tacksamt emot. Prisskillnad mot att köpa vid leverans ? Cirka 9000 kr billigare om man gör det själv. Kommer att montera inom kort och ta bilder. Frågor ?
Kia Ceed SW 2013, Kia GT-Line 2015, Kia Niro Ladd-hybrid 2019
Annons

Re: Kia Niro PHEV Drag och Elsats

2
Monterade draget (Brink) , fast krok, på min Niro PHEV i söndags. Tog 4 timmar. Hade tagit 2 timmar om jag klarat att läsa bruksanvisningen rätt. Man behöver vara två pesoner när man sätter (lyfter) draget på plats. Passform på draget är utmärkt. Återstår elkabelsatsen från EH-connector. Ska försöka komplettera med bilder.
Kia Ceed SW 2013, Kia GT-Line 2015, Kia Niro Ladd-hybrid 2019
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"