Annons

Borde inte e-Niro få en egen tråd?

1
Försöker få igenom en full utrustad e-Niro som ny förmånsbil, det är en spännande lösning som Kia och Hyundai har kommit med nu, super intressant även för oss som kör längre sträckor.
Blir ett helt nytt sätt att tänka, bättre planering men framför allt ett stopp mitt på dagen där man måste gå ur bilen för att fylla på bränsle under längre tid än någon minut, för mig är detta bara positivt, sitta ner och äta i lugn och ro, svara på mejl, ta sig tiden att ladda upp för andra halvan av arbetsdagen och inte minst noll i co2 utsläpp mot 12 - 15 ton per år idag.
Har försökt läsa på hur man praktiskt skall gå till väga för att redovisa tjänstemil kontra privatmil, om jag förstått saken rätt så är det enklast om jag står för samtliga drivmedels utlägg och sedan tar ut 9,50:-/mil i skattefri ersättning för mina tjänstemil, när eller om jag får grönt ljus att köra på denna kommer jag att beställa ladd stolpe hemma direkt.
Någon som har erfarenhet av elbil som förmånsbil som kan komma med tips och trix?
Kör nu;
Mercedes E200 D kombi Fleet edition 2019
Kia CEED SW PHEV 2021

Tidigare bilar;
Kia Sportage 1,7 CDRI special edition 2017
Kia Ceed SW CDRI special edition2 2015
Volvo XC60 D4 Summum automat AWD 2017
Kia Ceed SW CRDI 2011
Annons

Re: Borde inte e-Niro få en egen tråd?

2
Bidraget för laddstolpe försvinner till årsskiftet så där får du skynda dig men det har du kanske koll på? Alternativet är ju att låta arbetsgivaren bekosta box och installation hemma hos dig. Det är helt fritt från förmånsbeskattning. Så kommer jag göra.
Beställde en eNiro Advanced för 3-4 veckor sedan men var inne idag och ändrade beställningen till en fullutrustad.
Rabatten till företag är 6%
Är det XC60 eller Ceeden du ska offra?
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech

Re: Borde inte e-Niro få en egen tråd?

3
Det är min XC60 som skall lämnas, trodde bidraget skulle fortsätta även 2019 på laddboxen, bra tips, skall träffa vår ekonomichef imorgon hoppas han kan komma med ngt matnyttigt oavsett så får de stå för bidraget istället.
Kör nu;
Mercedes E200 D kombi Fleet edition 2019
Kia CEED SW PHEV 2021

Tidigare bilar;
Kia Sportage 1,7 CDRI special edition 2017
Kia Ceed SW CDRI special edition2 2015
Volvo XC60 D4 Summum automat AWD 2017
Kia Ceed SW CRDI 2011
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"