Annons
Annons

Re: Pris och drag på Kia e-Niro

2
Slutet av november sägs det nu.
I Norge släpptes priset för nån vecka sedan. Dyrare än förväntat verkar norrmännen tycka.
Där har 6000pers förbeställt och betalt in 7777kr men tilldelningen blir 2000 bilar under 2019 så räkna med lång leveranstid. Drag och uppkoppling kommer inte till de första som norrmännen får.
Ingen vet hur det blir i Sverige.
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech

Re: Pris och drag på Kia e-Niro

5
Ingen prutmån alls till privatköpare enligt min säljare.
Bara 6% till företag
Vore kul om nån mer kan be om offert o bekräfta detta.
Drag saknas i början och går nog inte eftermontera.
Oklart om appen för att starta värmare o kolla laddstatus går att få in efteråt. Finns inte i början
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech

Re: Pris och drag på Kia e-Niro

7
para skrev:Ingen prutmån alls till privatköpare enligt min säljare.
Bara 6% till företag
Vore kul om nån mer kan be om offert o bekräfta detta.
Drag saknas i början och går nog inte eftermontera.
Oklart om appen för att starta värmare o kolla laddstatus går att få in efteråt. Finns inte i början
Helt klart ett misstag av Kia Sverige om de missar appen, kan inte handla om många kronor - allt finns ju redan! Jag tror att elbilsköpare generellt gillar teknik så teknik-lullet kan avgöra om det blir köp eller inte. Jag avvaktar Model 3.

Re: Pris och drag på Kia e-Niro

8
Steedwmax skrev:
para skrev:Ingen prutmån alls till privatköpare enligt min säljare.
Bara 6% till företag
Vore kul om nån mer kan be om offert o bekräfta detta.
Drag saknas i början och går nog inte eftermontera.
Oklart om appen för att starta värmare o kolla laddstatus går att få in efteråt. Finns inte i början
Helt klart ett misstag av Kia Sverige om de missar appen, kan inte handla om många kronor - allt finns ju redan! Jag tror att elbilsköpare generellt gillar teknik så teknik-lullet kan avgöra om det blir köp eller inte. Jag avvaktar Model 3.
Kia har nog inte fått grejerna att funka än, annars hade dom ju såklart erbjudit appen från start.
Jag beställde idag. Nöjde mig med en advanced.
Model3 blir nog 150tusen dyrare med stora batteriet men vem vet...
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech

Re: Pris och drag på Kia e-Niro

9
para skrev:Ingen prutmån alls till privatköpare enligt min säljare.
Bara 6% till företag
Vore kul om nån mer kan be om offert o bekräfta detta.
Drag saknas i början och går nog inte eftermontera.
Oklart om appen för att starta värmare o kolla laddstatus går att få in efteråt. Finns inte i början
Skall jag tolka detta som att drag eventuellt finns på senare serier av bilen eftersom du skriver "drag saknas i början"?

/Henrik
KIA Niro PP1 2017, Temptation red, dragkrok

Re: Pris och drag på Kia e-Niro

10
Gaspedal skrev:
para skrev:Ingen prutmån alls till privatköpare enligt min säljare.
Bara 6% till företag
Vore kul om nån mer kan be om offert o bekräfta detta.
Drag saknas i början och går nog inte eftermontera.
Oklart om appen för att starta värmare o kolla laddstatus går att få in efteråt. Finns inte i början
Skall jag tolka detta som att drag eventuellt finns på senare serier av bilen eftersom du skriver "drag saknas i början"?

/Henrik
Låter väl troligt. Va samma med vanliga Niro när den kom.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"