Re: Pris och drag på Kia e-Niro

Senaste inlägget från föregående sida:

Gaspedal skrev:
para skrev:Ingen prutmån alls till privatköpare enligt min säljare.
Bara 6% till företag
Vore kul om nån mer kan be om offert o bekräfta detta.
Drag saknas i början och går nog inte eftermontera.
Oklart om appen för att starta värmare o kolla laddstatus går att få in efteråt. Finns inte i början

Skall jag tolka detta som att drag eventuellt finns på senare serier av bilen eftersom du skriver "drag saknas i början"?

/Henrik

Låter väl troligt. Va samma med vanliga Niro när den kom.

Niro Gravity Blue Plus 2 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015)
Annons

Jag är inget fan av vanliga DE HEV / PHEV, men jag måste erkänna att jag blev imponerad av DE EV.
Det är ju en helt annan bil. Grym acceleration och tyst och fin. Ca 200 el-hästar som bara skickar iväg med omedelbar respons. Det 500 kilo tunga batteriet märks inte alls och tyngdpunkten är extremt låg.
Jag kan lova att ni som funderar på en eller redan beställt en INTE kommer att bli besvikna.
KIA Sportage Special Edition 1.7 CRDi

Tycker att priset är oväntat högt. I synnerhet om inte det digitala uppdaterats (samma 7"-skärm etc).
Model 3 med stora batteriet ska kosta SEK 660K (USD 53K), så mindre batteriet kanske hamnar på SEK 450K (USD 35K) (om det nu kommer en sån nånsin).
Kia Niro Plus 2 2017

HellboyElvis skrev:Kommer endast finnas med det stora batteriet för Svensk marknad.
Och om jag inte minns helt fel kostar den runt 430.000

Och det innan bidraget. Sen får man tänka på att eNiro advanced är mer utrustad än vad Niro HEV/PHEV är i PP2. Så en elbil med dessa spexar för 369000kr (efter bidraget) är fullt okej.
Niro Gravity Blue Plus 2 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015)
Annons
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"