Annons

Skydd till portabel laddbox?

1
Jag tappade laddboxen igår och skadade hörnet lite. Inte så att den sprack men det lär väl vara en tidsfråga tills det händer.

Min fråga: Finns det skal av gummi eller silikon till boxen som skyddar den?

Skickat från min Nokia 7 plus via Tapatalk
Annons

Re: Skydd till portabel laddbox?

2
Jag har inte sett några skydd som tillbehör.

Du kan göra eget skydd med vulktejp. Vill du minska risken att tejpen fastnar hårt så vaxar du laddaren innan, det kan bli lite svårare att tejpa men lättare att få bort sen.

Det kan bli hyfsat snyggt om du kan hantera tejpen rätt.

Idén med skydd är bra, jag ska lägga det i listan på saker att skriva ut på 3D-skrivarna.


[quote="Boost"]Jag tappade laddboxen igår och skadade hörnet lite. Inte så att den sprack men det lär väl vara en tidsfråga tills det händer.

Min fråga: Finns det skal av gummi eller silikon till boxen som skyddar den?
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Skydd till portabel laddbox?

4
Boost skrev:DrGadget: Vulktejp är en bra temporär lösning jag ska satsa på. Har aldrig haft ett projekt för att motivera att jag ska lära mig 3D-utskrift. Shapeways har nog elastiska material. Dags att lära mig Fusion360.

Skickat från min Nokia 7 plus via Tapatalk
Det finns gott om olika elastiska / gummiaktiga material. Jag kör med E-TPU från Palmiga, finns hos Creative Tools. Jag har dock inte testat det på min stora skrivare med Bowden-lösning. Kört det på min lilla skrivare med direkt-drive. Elastiska material kan vara svåra att köra på skrivare med bowden.

Visa gärna det du får till i F360. Ladda upp det på thingiverse eller myminifactory om du vill dela med dig.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"