Annons

navigations problem

1
Hej.

Upptäckte för ett litet tags sedan att min Navigationsystem har helt ballat ur. Dem visar hela tiden att jag kör en byt utanför paris. Färdriktningen på bilen klarar den läsa ur och bilen flyttar sig lite på kartan men inte i jämförelse hur långa man verkligen kör och några 100 mil helt fel som sagt.

Någon som har varit med om liknande problem och vad var det då för fel. Hörde med Kia verkstad och dom sa att det troligtvis antigen var antennen på taket eller mottagaren som sitter i media enheten. Men dom skulle ha 1800kr för felsökningen och är de då mediaenheten så är den ju svindyr att byta ut.

Har bra mottagning på radion. vilket jag tänker att då är iaf antennen på taket inte helt trasig, men tar ju emot helt olika signaler.

Finns det någon här som kan ha en uppfattning vad som felet kan sitta och vad jag kan göra? Är det stor chans att felet sitter i antennen på taket, så de är värt o testa byta den?

Tack på förhand!
Annons

Re: navigations problem

2
Har du provat återställa/resetta AVN-enheten? Tryck in den lilla knappen och håll den intryckt några sekunder.
Om det inte hjälper, lämna in den till Kia-verkstad och få enheten uppdaterad.
Brukar inte vara fel på GPS-funktionen i antennen även om radiomottagningen slutat fungera pga fuktinträngning, men man ska aldrig säga aldrig. Värt att prova byta antenn om inget av ovanstående hjälpt.
Felsökningen ska du INTE betala för (inte antennen heller) om det visar sig vara en dålig antenn, det är garanti.

Re: navigations problem

5
Gjorde den strömlöst en natt, känns inte som den söker om position ens. För so fort man satte på strömmen visade den samma position. Så känns som sagt som den bara visade senaste utan att söka om.
Jag gick idag in i extra meny på enheten och fick fram lite info vad gps tar emot. Någon som kan läsa ut om den ens klarar ta emot signal av detta?
Bilagor

Re: navigations problem

7
FKD reser på gen 1.x görs med att hålla in on/volymratten samtidigt som man trycker på knappen för att mata ut skivan och sen vrider vilymratten motsols så kommer den startas om.

Men helt klart troligt vis antennen som är kass då bilen inte får in någon satellit. Har du giltig garanti på bilen så täcks det av den
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"