Annons

Extra instegsbelysning?

1
Hej,

Upptäckte ett par småskador på min nyinköpta GT 2013/14 nere vid instegslisten i höger dörröppning, någon har tydligen demonterat listen genom att bända med typ skruvmejsel så lacken var avskavd med ytrost som följd. Jag beslöt att fixa ordentligt så jag bände loss listen med fingrarna, satt ju bara med dubbelhäftande. På med primer och färg på skadorna ok, men jag upptäckte också elkablar framdragna och på själva listen är det genomskinlig plast med en liten kopparskena längs hela.

Är detta kompletterande instegsbelysning i likhet med vissa Ford ST? Är det bara att koppla in kabel i kopparskenans vardera ände så kommer GT-loggan att lysa?

Det sitter föga produktionsmässig vävtejp längs hela undersidan men jag vågar inte dra av den och kolla för tejpen drar med sig spegelfolien på plastglaset.
Annons

Re: Extra instegsbelysning?

2
Jag insåg nu att 1st edition hade denna instegbelysning från fabrik. Men i mitt fall har någon klippt kablarna, antagligen för att utrymmet är utsatt för fukt vilket så småningom leder till elspökerier. Så jag skiter nog i att koppla upp det igen.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"