Annons

Blästrad bakskärm nederkant bakdörr

1
Hej, köpte en kia ceed 2015 igår och såg tyvärr inte att den va rätt mkt blästrad vid nederkant bakdörrarna samt vid nederkant bakskärm mot bakdörrarna. Köpte bilen på en bilfirma och med full servicedokumentation. Är alltså gällande nybilsgaranti till 2021. Finns inga anmärkningar från service tillfälle att den skulle vara blästrade. Var senast inne på service i slutet på augusti 2018.

Nu till min fråga, är detta något man kan klaga på och går det ens att få något gehör från kia Sverige? All hjälp tas tacksamt emot.

Bilen har för övrigt gått 9000 mil och har original stänkläppar på.

Mvh
Annons

Re: Blästrad bakskärm nederkant bakdörr

7
Ser att det var ett tag sedan tråden skapades men skriver ändå.
Jag har haft exakt samma problem på min ceed och efter en del krångel så tog försäljaren (Hedin bil Jönköping) på sig ärendet som ett ”good Will” ärende och jag vill minnas att jag själv då fick stå för ca 30% av kostnaden för omlackering av trösklarna, blästringen var såpass att rostskyddet började synas och ändå åker jag sällan på grusvägar. jag köpte även till dom större stänkskydden direkt efter omlackeringen. Men kan dock säga att blästringen inte helt uteblivit även med dom större stänkskydden utan det blir fortfarande lite blästerskador.
Skriv svar

Återgå till "Problem"