Annons
Annons

Re: Blev jag lurad?

33
brickan skrev:Hur gör man tro? Jag har betalt in 5000 och väntar på bilen. Jag tycker jag fick ett bra pris 210 000 med dieselvärmare som har gsm start samt vintethjul/dubb Nokian.
Kia Ceed sport wagon vit deluxe.
Tycker det låter bra, jag betalade strax över det för en demo GT Line (halvår/200 mil gammal) ifjol med defa, Webasto och vinterhjul.
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

Re: Blev jag lurad?

35
brickan skrev:3.01 effektiv ränta. Är det bra?

Är fortfarande lurisk till att få en bil tillverkad år 2016. I kontraktet under tillverkningsår står det "nytt" ?
I min värld är inte något från 2016 "nytt". Den kan däremot vara oanvänd. Men ny, som jag ser det här, är något som beställs från fabrik, inte lagervara.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Blev jag lurad?

37
Ronnie skrev:Hur gick det?
Jo vi var där och satt och pratade med säljaren och han var trevlig och rak och sa att vi ska absolut få en 2017 och beställde en ny som kommer om 3 veckor. Vi får behålla den som vi har idag tills vi får den nya. Mycket nöjd med bemötandet idag av just den säljaren som också är försäljningschef på KC motors.

Re: Blev jag lurad?

38
ahh, vad jobbigt. Pratade med den försäljare jag har i dag. Han sa att om jag vill ha en vit 2017 års modell så måste jag vänta i två månader till minst innan jag får bilen. Vad fasiken jag börjar ju mitt jobb i början av maj och är tvungen att ha bilen. Jag kunde inte få någon ekonomisk kompensation sa han. Jag sa att jag ändå tar den bilen från 2016, men det känns inte riktigt bra, men jag måste ju ha den till mitt nya jobb. :-/ ush vad tråkigt :-(

Re: Blev jag lurad?

39
brickan skrev:ahh, vad jobbigt. Pratade med den försäljare jag har i dag. Han sa att om jag vill ha en vit 2017 års modell så måste jag vänta i två månader till minst innan jag får bilen. Vad fasiken jag börjar ju mitt jobb i början av maj och är tvungen att ha bilen. Jag kunde inte få någon ekonomisk kompensation sa han. Jag sa att jag ändå tar den bilen från 2016, men det känns inte riktigt bra, men jag måste ju ha den till mitt nya jobb. :-/ ush vad tråkigt :-(
Varför vänta 2månader?
Jag fick samma svar på leveransdagen av den andra säljaren att om jag måste ha svart måste jag vänta mellan 6-8veckor. Men idag gick det att beställa 2017 som levereras om 3 veckor.
Olika återförsäljare som har olika leveranstider?

Re: Blev jag lurad?

40
Thefirstone skrev: Jag fick samma svar på leveransdagen av den andra säljaren att om jag måste ha svart måste jag vänta mellan 6-8veckor. Men idag gick det att beställa 2017 som levereras om 3 veckor.
Olika återförsäljare som har olika leveranstider?
Jag vet inte, men jag kan gissa att det beror på att Kia Sverige verkar köpa in en laddning bilar åt gången med ett visst paket, och då kanske det fanns en svart över i laddningen som kommer, men ingen vit.

Bara min egen teori baserat på hur paketen och utrustningsvalen ser ut.

Bra att det löste sig för dig, Thefirstone iaf.
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"