Annons
Annons

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

13
JOJO skrev:
JOJO skrev:
R700 skrev:Du skriver inte vart du bor och körsträcka men jag har bäst pris hos länsförsäkringar i alla fall, både if och trygg hansa kostar helt orimligt mycket.
Jag har lagt in likvärdiga data och villkor för alla bolagen.
Länsförsäkringar tar 9200 kr . Inte billigt.
Bor i lugnt område utanför Stockholm, kör upptill 1000 mil/år. Lagt till hyrbil viltolycksförsäkring mm.
Magiska ordet Stockholm. Jag bor i mellersta Halland och betalar 3200 för motsv försäkring. Körmil 1500. Ford Focus.
MEN, kom ihåg att ett prisförslag är ett prisFÖRSLAG, inte mer. Startade min förhandling på 7100:- ring och prata, kundmottagare ger 10-15%, deras chefer 25% rabatt, just saying...

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

14
JOJO skrev:
måle 10 skrev:Knepigt för jag betalar 2990/helår på min trygg-hansa försäkring på min ceed 2016 men bor på landet och är +50 men tycker trygg-hansa är bra.
Är väl en halvförsäkring då.
Nej helförsäkring.Det är det som är lite konstigt för vet att när jag köpte min första ceed 2010 så fick man en prova på försäkring från kia som skulle vara den billigaste försäkringen lovade kia men trygg-hansa blev billigare när man jämförde.
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

16
peddap skrev:Måle 10....jo du betalar säkert 2990:- men för en halvförsäkring. Andra halva/vagnskadedelen ingår i 3 år på din nya bil genom Kia och efter 3 år så kör man helförsäkring genom valfritt försäkringsbolag.
Jo det vet jag men det är fortfarande helförsäkring och utan vagnskadedelen efter 3/år betalar jag 3260/år helförsäkring och tycker det är bra pris.
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

17
måle 10 skrev:
peddap skrev:Måle 10....jo du betalar säkert 2990:- men för en halvförsäkring. Andra halva/vagnskadedelen ingår i 3 år på din nya bil genom Kia och efter 3 år så kör man helförsäkring genom valfritt försäkringsbolag.
Jo det vet jag men det är fortfarande helförsäkring och utan vagnskadedelen efter 3/år betalar jag 3260/år helförsäkring och tycker det är bra pris.
3260 kr år- Fortfarande ett pris som ligger flera tusen under det jag har fått som alternativ.
Kia Pro_Ceed GT+

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

18
JOJO skrev:
måle 10 skrev:
peddap skrev:Måle 10....jo du betalar säkert 2990:- men för en halvförsäkring. Andra halva/vagnskadedelen ingår i 3 år på din nya bil genom Kia och efter 3 år så kör man helförsäkring genom valfritt försäkringsbolag.
Jo det vet jag men det är fortfarande helförsäkring och utan vagnskadedelen efter 3/år betalar jag 3260/år helförsäkring och tycker det är bra pris.
3260 kr år- Fortfarande ett pris som ligger flera tusen under det jag har fått som alternativ.
Ja det låter konstigt att du har fått så högt pris?Men vad säger dom om "spelar" ut dom mot varandra?Men som sagt låter otroligt dyrt och bara lyssna med andra vilket som är bästa pris.Ett tips kan ju vara att du sätter över fler försäkringar på samma bolag för det brukar ge bra resultat med tanke på den höga försäkringen så kanske dom kan kapa priset,Kan vara värt att lyssna.Jag har alla försäkringar hos trygg-hansa.

PS:3260 får man tänka på att jag bor utanför storstad och är "gubbe" 52år.
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.

Re: Försäkring till KIA. Trygg Hansa skitdyr

20
peddap skrev:Har svårt att se att det skulle skilja endast 270:-/år mellan halv och helförsäkring Måle 10 ? Och hur vet du vad premien ligger på om 3 år ? Har du en tidsmaskin ? :)
Lägg gärna upp offerten/fakturan om du har den ?
Som du ser så hade jag en ceed 2013(inköpt 2012-11-05) som jag betalade 3260/år och när jag köpte min ceed 2016 så skulle helförsäkring kosta 2990/år eftersom vagnskadegaratin finns men inte på min gamla ceed när den hade passerat 3/år så vi skiftade bara försäkring till den nya bilen och fick då tillbaka pengar så någon tidsmaskin behövs ej :) när jag får fakturan ska jag redovisa eftersom du inte tror på mig :shock:
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"