Annons

1.a service

1
Nu är det dags för första service. Bilen har rullat 2000mil och är snart 24månader gammal.

Min frågor till er:
1) Var skall man serva bilen?
2) Jag köpte den på Förenade bil och är jag bunden till de?
3) Blir jag av med garantin om jag väljer tex AutoLuna AB?

Hedin bil: 5500kr
Förenade bil: 4850kr
AutoLuna: 3110kr

Och en drös till finns här: https://www.lasingoo.se/bilservice

Berätta gärna var ni har servat er bil. Jag bor i Göteborg
Annons

Re: 1.a service

6
Hocki skrev:Min första service på Hedin bil kostar 1500:- men jag har GDI (bensin) :D
Ja men du betalar mellanskillnaden till staten i form av den högre bränslekostnaden under året.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: 1.a service

7
Torgskräck skrev:
Hocki skrev:Min första service på Hedin bil kostar 1500:- men jag har GDI (bensin) :D
Ja men du betalar mellanskillnaden till staten i form av den högre bränslekostnaden under året.
Beror på hur mkt man kör jag kör väldigt lite därför valde jag bensin då det blir billigare för mej
+väg skatten är billigare på GDI ca 400 mindre än GRDI

Re: 1.a service

8
Håller på att leta runt bland verkstäder nu som kan göra första servicen på min diesel.
Eftersom en mjukvaruuppdatering måste göras så minskas utbudet en del och har nu fått pris från 4600-5912:-
I lasingoos priser så ingår allt förutom mjukvaruuppdateringen så servicen e ju tyvärr inte komplett om man lämnar in den där.

Re: 1.a service

10
Har bokat in mig på nya KC Centret i Malmö.

25% rabatt på servicen och gratis hyrbil under tiden så jag passade på ;-)
Ca 3600 kr blev det. Tänker hålla mina servicar på aukt. kia för att slippa ev. problem med garantier osv.
Hedin's i malmö skulle ha ca 5500kr
Kollade även Kia återförs. i Älmhult där jag köpte bilen och de skulle ha 4500 kr.
Kia Cee'd Sw comfort -13
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"