Annons

Ventilationshål i kofångare - Nu har jag ett hål...

1
Hyrde kåpsläp på Statoil. Skulle vända i vändzon på återvändsgata.
En detalj till stödhjulet petade ut utanför släpets profil = hål i kofångaren. :(
Min undanflykt:
Normalt, eller vad jag är van vid är det på bild tre, från ett annat hyrsläp, en kort arm som inte går utanför profilen på släpet, då kan man göra en u-sväng utan problem. Nu var den armen så mycket längre.

6250 kr i självrisk på Kia Försäkring (=IF). Hade nog kostat mer än dubbelt om jag betalat allt själv, så detta är första gången sedan jag tog körkort för väldigt länge sedan, som jag faktiskt utnyttjar en bilförsäkring...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Bilagor
2.JPG 2.JPG Visad 2689 gånger 114.95 KiB
6.JPG 6.JPG Visad 2689 gånger 95.82 KiB
3.JPG 3.JPG Visad 2689 gånger 101.2 KiB
Annons

Re: Ventilationshål i kofångare - Nu har jag ett hål...

3
Usch vad tråkigt!

En fråga dök dock upp, jag har ju min bil försäkrad (halv) hos folksam eftersom vagnskadegaranti ingår i nybilsköpet.

Vad är självrisken om jag skulle råka ut för en skada som ovan ?
Kollar jag Kia's hemsida listas bara självrisker som valbar nivå om man valt att ha dom som bolag för hela försäkringen.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Ventilationshål i kofångare - Nu har jag ett hål...

5
Torgskräck skrev:Usch vad tråkigt!

En fråga dök dock upp, jag har ju min bil försäkrad (halv) hos folksam eftersom vagnskadegaranti ingår i nybilsköpet.

Vad är självrisken om jag skulle råka ut för en skada som ovan ?
Kollar jag Kia's hemsida listas bara självrisker som valbar nivå om man valt att ha dom som bolag för hela försäkringen.
Som Hocki redan svarat så betalar jag 6250kr. Verkstaden trodde att det kanske kunde bli billigare om ABS-plasten går att laga.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Ventilationshål i kofångare - Nu har jag ett hål...

6
Marcus_Turbo skrev:Tråkigt när sådant händer :cry:

Måste ha knutigt ihop det duktigt ändå för att den skulle ta i? :shifty:
Den vek sig ganska bra. Nu är det somn det är, men hade pinnen varit normalt lång så hade det ju gått. :(
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"