Annons

Strul att låsa upp bilen (tillfälligt)

1
Halloj

Häromdagen hände nått märkligt, bilen gick inte att låsa upp med fjärren? Ceed 2015

Den tände markbelysningen i backspeglarna men nått mer hände inte, testade bägge fjärrkontrollerna med samma resultat, bilen förblev låst?! :evil:

Ringde assistans och fick order att gå in med nyckel manuellt, funka men larmet tutade så vi knappt hörde varandra :lol: med fjärren gick det att stänga av larmet men inte låsa/låsa upp???
-Vi skickar en bärgare sa personen i andra ändan

En tidigare bil jag haft kunde få samma problem och då var det låskistorna eller huvlåset som kunde spöka, jaha kollade att allt var stängt ordentligt medans larmet än en gång tutade = ingen skillnad....

Jahaja, fick för mig att plocka ur bilen innan transporten kom och med fjärren testade jag att låsa upp endast bakluckan.. funkade som det skulle??? wtf :shock:
Stängde igen bilen och testade att låsa upp efter bakluckemanövern och vips nu fungerar allt som det skulle igen och har gjort det sen dess???


Frågor: Någon annan som varit med om liknande? Om så är, hur gjorde ni? Vad hände igentligen?
Sportage GT-line
Annons

Re: Strul att låsa upp bilen (tillfälligt)

6
Jag har också råkat ut för samma problem men på min V70 och då var det en mobil kran med fjärrkontroll som störde, så det finns en risk att ni kan ha råkat ut för samma. Har för mig att det är radiofrekvensen 433mHz som man använder till fjärrlås och på den frekvensen ligger portöppnare, larm mm.
KIA SPORTAGE 1,7 CRDI 2015 SPECIAL EDITION
Dark Gun Metallic

Re: Strul att låsa upp bilen (tillfälligt)

7
Jag har köpt en Kia Ceed GDI aut 2016 Samma sak hände mej i dag 2 gånger gick det inte att låsa upp bilen det hände absolut inget när jag tryckte på fjärren efter 5min fungerade det igen tanten trodde jag skojade med henne för bilen är bara 3 veckor gammal och fråga om det ska vara så här med en helt ny bil ??? man börjar själv undra vad man köpt för den har andra fel som tex strålkastar spolning som inte fungerar,bak dörr sned monterad+bakluckan så den ska tillbaka på rep i januari inte så kul när man har köpt en helt ny bil :(
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"