Annons

Re: Montera LED extraljus i "skylthållare, hjälp?

11
Vad vilken garanti skulle påverkas? Mot kia finns ARN, deras garantiregler som styrs av ordet "etc" ger jag inte mycket för om man låter en advokat titta på den, det de listat som umdantag är nog som det är, resten har garanti, man inte säga att ordet etc tillåter dom avgöra i efterhand vad som ska ingå eller ej.

Har jag smällt med bilen så krockbalken är med i leken är det försäkringabolaget man pratar med men de bryr sig inte, endera lagas bilen eller så får man ny.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Annons

Re: Montera LED extraljus i "skylthållare, hjälp?

13
Lillenilsson skrev:Hej!

Jag använde 6 st "Mollyskruv" med stora aluminium brickor på insidan och stabilisteringsstag. Det blev stabilt å bra!
Tack. :)
Alltså bara i plasten då? Det låter ju iofs vettigt att förstärka med brickor...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Montera LED extraljus i "skylthållare, hjälp?

15
Lillenilsson skrev:Hej!

Jag använde 6 st "Mollyskruv" med stora aluminium brickor på insidan och stabilisteringsstag. Det blev stabilt å bra!
Som en annan skre, är det dokumenterat? Kan du sträcka in armen under fronten och ta ett par bilder på brickorna och vad som syns av Mollyskruven/expandrar?

Efter jag läst ditt inlägg funderar jag på att i min hållares sju hål köra med 3 montageskruv och 4 molly.

Vad är det för brickor du använder?

Har köpt gängstav, vinkellänk och gaffellänk till stabilisering, allt m8.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Montera LED extraljus i "skylthållare, hjälp?

18
Gör ett eget elsystem för matning av ström precis som vanligt vid montering av extraljus, om det är HID, LED eller halogen spelar kvitta, samma sak.
Garantin kan inte påverkas så långe du inte drar all extra ström ur original kablaget för helljuset.

Så egen matning från batteri via relä och säkring med enbart relästyrning från helljuset så är det grönt ljus.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Montera LED extraljus i "skylthållare, hjälp?

20
Lillenilsson skrev:Hej igen!

Har tyvärr inga kort på själva monteringen... Hittade stora fyrkantiga alubrickor ca 30*30*4. Fick gröpa ur en del frigolit för att komma åt att hålla emot när jag deformerade mollyn.

/ Martin
Ok, tack för ditt svar. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"