Annons

Väghållning Special Edition II urusel!!

11
Foued skrev:
DavidB skrev:
Ronnie skrev: Ställ in den (med knappen på ratten) i sportläge så blir den stabilare....
Servon är hastighetsberoende så vid högre farter har servon samma tröghet oavsett valt läge i menyn.
Vart har du läst det??
Står inget om att den ändrar motstånd automatiskt i instruktionsboken!
Jag märker ingen skillnad oavsett hastighet.
Tycker bilen känns svampig i styrningen oavsett inställning, däcktryck mm.

Förra modellen var stabilare på vägen
Sätter du servon i komfort så märker du att den blir trögare i högre hastigheter, en undanmanöver i 90 km/h skulle bli rent livsfarlig med för lätt styrning. Märkte dock knappt skillnad på normal och sportläget i min men som sagt stor skillnad på komfort när man kör i högre hastighet. Oftast så fungerar elektrisk servo på detta viset för att då ge mer stabilitet i högre hastighet.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Annons

Re: Väghållning Special Edition II urusel!!

12
Jimmydiesel skrev:Hur är väghållningen i era bilar?
Bilen har nu gått 180 mil med min -2015 och väghållningen är allt utom bra.
Så fort jag är över 140 så är bilen väldigt slängig på motorvägen. Känns
som jag kör en äldre bil.
Då märker du inget av detta när du kör i Sverige för vi har max 120 här :)
Jag märker inget av detta på min SP ED -15. Jag har i och för sig inte kört
i länder som har hastighetsbegränsning över 120 med denna.
Ceed crdi Dark gun metal -15, Komfort, Special edition + soltak
Tidigare bilar:
Skoda Fabia Greenline-08
SAAB 9-5 2,3t kombi -02, andrabil
Volvo 945-92, andrabil
VW Passat, Highline-03
Audi 80 2,8-92
Audi Coupe GT-85
Audi 100 5E -81
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"