Sätter du servon i komfort så märker du att den blir trögare i högre hastigheter, en undanmanöver i 90 km/h skulle bli rent livsfarlig med för lätt styrning. Märkte dock knappt skillnad på normal och sportläget i min men som sagt stor skillnad på komfort när man kör i högre hastighet. Oftast så fungerar elektrisk servo på detta viset för att då ge mer stabilitet i högre hastighet.Foued skrev:Vart har du läst det??DavidB skrev:Servon är hastighetsberoende så vid högre farter har servon samma tröghet oavsett valt läge i menyn.Ronnie skrev: Ställ in den (med knappen på ratten) i sportläge så blir den stabilare....
Står inget om att den ändrar motstånd automatiskt i instruktionsboken!
Jag märker ingen skillnad oavsett hastighet.
Tycker bilen känns svampig i styrningen oavsett inställning, däcktryck mm.
Förra modellen var stabilare på vägen
Väghållning Special Edition II urusel!!
11Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
KIA Picanto 1,0Edition 2013