Annons

Led Backljus

1
Har lite frågor ang. Led...Är det något som kan förstöra elsystemet att sätta i led
Tänkte börja med back ljuset original 21w och led jag ska byta till är 11w
rädd att förstöra något som har med elsystemet att göra,går nog inte på garanti om något pajar
Hittar inget svar om det är canbus i ceed,kanske någon som vet här!
kia sportage special edition
Annons

Re: Led Backljus

2
Vad jag läst så har ingen Kia Ceed, oavsett ålder, canbusövervakning.
Ring din verkstad och fråga. Byta lampor lär ju inte påverka garantin, så att fråga om det är ju inget konstigt.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Led Backljus

3
Tack för svar!
Får led lampor idag,så får testa!Hade en A6 med canbus o fick lite strul
Rädd att dom tröttnar på mig på verkstan med alla mina frågor
Det jag tänkte om det blir nått el fel med tiden pga. att man byter till led som har mindre watt
Och då tänkte jag att man inte haft original lampor i att det inte skulle gå på garanti
ska dit idag så dom får uppdatera mjukvaran i gpsen samt fixa backspegel
kia sportage special edition

Re: Led Backljus

4
Det är ingen fara. Byt på du. Som Ronnie nämner så är det ingen canbus ljusövervakning i våra bilar. Har bytt en hel del lampor i bilen och allt fungerar felfritt. Inget de påpekar om på verkstaden heller.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic

Re: Led Backljus

6
Finns en variant som liknar bilden. Rundstrålande och lins, en del säger att denna typen ger väldigt bra ljus. Bilden är för du ska se ung. hur den ser ut. Finns visst någon på forumet som testat den. Ska finnas på eBay och även till ett högre pris hos svensk ÅF.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Bilagor
fyukjhmg.JPG fyukjhmg.JPG Visad 3729 gånger 39.07 KiB

Re: Led Backljus

9
Det ser ju bra ut på bild. Är det märkbar skillnad? Värt att köpa?
Vilka lampor köpte du (watt och andra siffror) och var?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Led Backljus

10
Stor skillnad är det!Men bara lagt i backen utanför garaget när det vart halvmörkt,så inte riktigt testat i mörker
Vet tyvärr inte var den är köpt,fick den av en kille på Kia,men kan höra sen var han köpt den...
Ba15s ca 10 w..Beställde igår själv från ebay dessahttp://www.ebay.com/itm/251605317481?_trksid=p ... EBIDX%3AIT
kostar nästan inget alls+ ska ja beställa led till alla lampor inne i bilen idag
kia sportage special edition
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"