Annons
Annons

Re: Byta lampa reg.skylt

12
Asså jag förstår inte hur ni har lyckats få loss era lamphållare!
Har försökt med allt som är platt och smalt men inget verkar fungera, känns bara som man ska knäcka av någon.
Kan inte heller påstå att jag känner någon direkt kontakt med klacken...

Guiden är ju utmärkt, men de två utbytta bilderna hade varit guld värda!

Re: Byta lampa reg.skylt

13
martinaberg skrev:Asså jag förstår inte hur ni har lyckats få loss era lamphållare!
Har försökt med allt som är platt och smalt men inget verkar fungera, känns bara som man ska knäcka av någon.
Kan inte heller påstå att jag känner någon direkt kontakt med klacken...

Guiden är ju utmärkt, men de två utbytta bilderna hade varit guld värda!
Vet inte vad som hände med de två bilderna. Använde en gratissida för att ladda upp bilderna. Som efter ett tag byttes ut av någon anledning.

Jag trodde att något skulle gå sönder när jag höll på. Men för in något platt som en vanlig matkniv och pressa samtidigt inåt medan du pressar ner på samma gång. Glöm inte att klacken sitter på sidorna som är utåt mot sidorna(kortsidan) på varje lamphållare.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic

Re: Byta lampa reg.skylt

14
hnkl skrev:
martinaberg skrev:Asså jag förstår inte hur ni har lyckats få loss era lamphållare!
Har försökt med allt som är platt och smalt men inget verkar fungera, känns bara som man ska knäcka av någon.
Kan inte heller påstå att jag känner någon direkt kontakt med klacken...

Guiden är ju utmärkt, men de två utbytta bilderna hade varit guld värda!
Vet inte vad som hände med de två bilderna. Använde en gratissida för att ladda upp bilderna. Som efter ett tag byttes ut av någon anledning.

Jag trodde att något skulle gå sönder när jag höll på. Men för in något platt som en vanlig matkniv och pressa samtidigt inåt medan du pressar ner på samma gång. Glöm inte att klacken sitter på sidorna som är utåt mot sidorna(kortsidan) på varje lamphållare.
Grymt, nu fick jag loss lamphusen.
Tusen tack!

Re: Byta lampa reg.skylt

15
Köpte uppenbarligen fel typ av LED, för nu har det börjat bli disco där bak, en trasig diod per lampa.
Ska ge mig på att byta igen, trots att jag är vemodig.
Hittade dock en bra film (på fel språk dock) som visar väldigt bra, tror jag var och bände i fel kortsida av lamphållaren.

Re: Byta lampa reg.skylt

17
Kammaflaje skrev:Gammal tråd men istället för att starta en ny så lyfter jag tråden istället.

Jag satt och tittade på dessa vad tror ni om det? De är dessutom godkända av bilprovningen. Vilket Inte själva lampan är om det är led lampan i original hus. Kia ceed 2012 skall den sitta i.

https://www.hova.com/skyltbelysning-led ... 0-elantra/
Hej.
Tittar man på vilka modeller den passar på så är det ju Cee'd gen 1 tyvärr, annars verka den ok :)
Mvh Jimmi
Kia Cee'd sw crdi - 13

Re: Byta lampa reg.skylt

18
Jimmi skrev:
Kammaflaje skrev:Gammal tråd men istället för att starta en ny så lyfter jag tråden istället.

Jag satt och tittade på dessa vad tror ni om det? De är dessutom godkända av bilprovningen. Vilket Inte själva lampan är om det är led lampan i original hus. Kia ceed 2012 skall den sitta i.

https://www.hova.com/skyltbelysning-led ... 0-elantra/
Hej.
Tittar man på vilka modeller den passar på så är det ju Cee'd gen 1 tyvärr, annars verka den ok :)

Jag skruvade bort min sen och såg att den inte passade tyvärr. Verkade annars grym bra. det gick inte ens montera bort min utan kablarna.

Re: Byta lampa reg.skylt

19
Bra beskrivning av lampbyte, bytte en av mina då den inte lyste, när jag startade bilen för att se resultatet så lyste ingen av dom helt plötsligt.

Hittar inte i bruxen vilken säkring som går till belysningen av nummerplåten. Någon som vet vilken säkring det är?

Ringde Wafab, Sunne och frågade. Han som svarade visste inte men sa att den borde sitta i centralen till vänster om ratten eller i den under huven...

(Gäller halogen)

Mvh
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"