Annons

Växlingsindikator!

1
Hej!

Har en 2014 Kia ceed sw 1,6 crdi manuell. Enligt handboken så ska växlingsindikatorn visa både upp och ned växling men min visar endast uppväxling..
Tänkte kolla med er andra vad era visar?
Kia Ceed Sw 1,6crdi Komfort Dark Gun Metal 2014
Annons

Re: Växlingsindikator!

3
Fösta kvällen stängde jag av den irriterande indikatorn!
Känns inte bra att plåga drivlinan med så låga varvtal som den rekommenderar.
Det enda den möjligen kan vara bra för, är att närma sig den angivna förbrukningen...

Re: Växlingsindikator!

4
Detta var svaret jag fick från Kia:

Hej Mikael,
Tack för ditt samtal.

Växelindikatorn visar endast upp och inte ner.
Det har tyvärr blivit en felskrift i instruktionsboken.


Önskar dig en trevlig dag!

Med vänlig hälsning
Elin Karlsson
Kia Ceed Sw 1,6crdi Komfort Dark Gun Metal 2014

6
När du står still med bilen bläddrar du fram inställningar på displayen i instrumentbrädan. Där finns flera alternativ att ta ställning till ;)
På ingång: KIA Cee'd SW 1.6 CRDI MY14

Re:

7
xzeros skrev:När du står still med bilen bläddrar du fram inställningar på displayen i instrumentbrädan. Där finns flera alternativ att ta ställning till ;)
Har kollat det men hittar inget som jag tycker passar in. Har du mer specifika detaljer vart man hittar inställningen?

8
Sätt bilen i startläge.
På displayen i hastighetsmätaren bläddrar du fram inställningar (med upp och nedknapparna till höger på ratten).
Håll in enter för att komma in i menyn, bläddra ner till "inställningar".
Sedan har du några alternativ, bla växelindikator och ifall bilen ska låsa dörrar automatiskt över en viss hastighet.

Ledsen ifall jag låter dryg, kände lättast att vara övertydlig :)
På ingång: KIA Cee'd SW 1.6 CRDI MY14

Re:

9
xzeros skrev:Sätt bilen i startläge.
På displayen i hastighetsmätaren bläddrar du fram inställningar (med upp och nedknapparna till höger på ratten).
Håll in enter för att komma in i menyn, bläddra ner till "inställningar".
Sedan har du några alternativ, bla växelindikator och ifall bilen ska låsa dörrar automatiskt över en viss hastighet.

Ledsen ifall jag låter dryg, kände lättast att vara övertydlig :)
Detta var ju bra. På tidigare årsmodeller var man tvungen att säga till på verkstad så de stängde av detta.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re:

10
xzeros skrev:Sätt bilen i startläge.
På displayen i hastighetsmätaren bläddrar du fram inställningar (med upp och nedknapparna till höger på ratten).
Håll in enter för att komma in i menyn, bläddra ner till "inställningar".
Sedan har du några alternativ, bla växelindikator och ifall bilen ska låsa dörrar automatiskt över en viss hastighet.

Ledsen ifall jag låter dryg, kände lättast att vara övertydlig :)
Denna inställning (växelindikator) finns iaf inte på Kia Cee´d 1,6 CRDi MY2015 :x
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"