Annons

Funderar på Ceed en tredje gång, vilken modell?

1
Blev lite uppskrämd om att 9000-milaservicen blir kostsam. Så varför inte köpa nytt (igen)?
Men.....
Vilen modell ersattes "executive" av?
Jag vill ha en ceed med 1,6l diesel (ser att de senare modellerna prånglas ut med en fjutt på 1,4l)
Jag vill även ha allt lull-lull, glastak, navi, backkamera, xenon osv, finns det elmanövrerade stolar? Skinnklädsel struntar jag gärna i Vilken modell har allt idag?
Kollar man på Kias sida så står det bara på tillval mot extrakostnad, inte som egen modell. Kollar man blocket är det mest 1,4l diesel och hedin edition osv.
Fick för mig att business skulle den heta som har som executiven hade när nya modellen introducerades.

Så om jag vill ha en ny Kia Ceed SW med extra allt, vad heter då den modellen?

Hittade en endaste Business på blocket som hade gått 800 mil. Märklig info om den. Lev. V48 och annonsen insatt i januari. Hur funkar den kronologin?
http://www.blocket.se/dalarna/Kia_Cee_d ... w=3&last=1
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Funderar på Ceed en tredje gång, vilken modell?

5
Andreas82 skrev:Prissänkt från 234, läste precis vi bilägare och dom har ju en sån som långtestbil och där stod det att nypriset på den modellen va 280
Det enda extra man kan se på deras är väl dragkrok och soltak annars så har ju Executive legat på runt 240 ja utan navigator då. Iaf dom jag glodde på innan jag köpte min Komfort :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Funderar på Ceed en tredje gång, vilken modell?

8
dumlee skrev:Min SW Executive -13 kostade 304 000 utan rabatt! Metallic, serviceavtal, drag, aut, navi och kupé/motorvärmare! Fick ge 270! Om det är bra eller inte vet i faan. Menar ni att Executive inte finns längre???
Den finns inte längre. Det närmaste, om jag fattat rätt, är Business eller Hedin edition (där Hedins säljer Kia)
Men parkeringsassistansen ser man ju inte ens som tillval på 2014...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"