Annons

Problem!

1
Har nu haft min Ceed SW Executive i 1 år. Kört 2200 mil. Är mycket nöjd än så länge. Komforten är ju inte att jämföra med min V70 jag hade innan men ändå nöjd. På måndag är jag ledig så tänkte åka till hedins och boka en tid för de problem som dykt upp.

1- Keyless har slutat fungera. Känner inte av nyckeln när man kommer nära bilen alls. Måste ta upp nyckeln och trycka på knappen. Jobbigt som faan:) Först slutade hö dörr att funka och en vecka senare la vä dörr av.

2- Stolsvärmen.

3- Halvljuset (Xenon) Blinkar till titt som tätt.

4. Stereon (stora med gps, backkamera) Hängt sig emellanåt.

Någon som haft dessa problem förutom stolsvärmen då?? Viktigaste är ju helt klart keyless!!
Några andra kända fel/uppdateringar man kan säga till om när man ändå är där???
KIA CEED GT CRDI -2017
Annons

Re: Problem!

2
dumlee skrev:Har nu haft min Ceed SW Executive i 1 år. Kört 2200 mil. Är mycket nöjd än så länge. Komforten är ju inte att jämföra med min V70 jag hade innan men ändå nöjd. På måndag är jag ledig så tänkte åka till hedins och boka en tid för de problem som dykt upp.

1- Keyless har slutat fungera. Känner inte av nyckeln när man kommer nära bilen alls. Måste ta upp nyckeln och trycka på knappen. Jobbigt som faan:) Först slutade hö dörr att funka och en vecka senare la vä dörr av.

2- Stolsvärmen.

3- Halvljuset (Xenon) Blinkar till titt som tätt.

4. Stereon (stora med gps, backkamera) Hängt sig emellanåt.

Någon som haft dessa problem förutom stolsvärmen då?? Viktigaste är ju helt klart keyless!!
Några andra kända fel/uppdateringar man kan säga till om när man ändå är där???
Har inte executive så jag vet inget om keyless, gps, backkamera eller xenonljus. Däremot är väl smala stänkskydd fram någonting som brukar bytas ut. Bytt till breda på min när man fixade stolsvärmen i höstas.

Re: Problem!

3
dumlee skrev:Har nu haft min Ceed SW Executive i 1 år. Kört 2200 mil. Är mycket nöjd än så länge. Komforten är ju inte att jämföra med min V70 jag hade innan men ändå nöjd. På måndag är jag ledig så tänkte åka till hedins och boka en tid för de problem som dykt upp.

1- Keyless har slutat fungera. Känner inte av nyckeln när man kommer nära bilen alls. Måste ta upp nyckeln och trycka på knappen. Jobbigt som faan:) Först slutade hö dörr att funka och en vecka senare la vä dörr av.

2- Stolsvärmen.

3- Halvljuset (Xenon) Blinkar till titt som tätt.

4. Stereon (stora med gps, backkamera) Hängt sig emellanåt.

Någon som haft dessa problem förutom stolsvärmen då?? Viktigaste är ju helt klart keyless!!
Några andra kända fel/uppdateringar man kan säga till om när man ändå är där???
det enda som har strulat för mig av det du rabblar upp är Halvljuset som blinkar till då och då.
säg till om du får någon lösning på det.

sen stolsvärmen men det är nu fixat.

annars så är det bara parkerings varnaren i bak som har pajjat på min, fick det fixat men jag börjar misstänka att det har hänt igen, då den åter igen tror att det är nått bakom och panik tjuter.
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive

Re: Problem!

4
Nu när min var inne för byte av dieselfilter så sade jag även till om stolsvärmen och fick tills svars att ja det tar ju tid att få upp värmen och det får du leva med för finns ingen åtgärd! :lolno:
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

Re: Problem!

5
Marcus_Turbo skrev:Nu när min var inne för byte av dieselfilter så sade jag även till om stolsvärmen och fick tills svars att ja det tar ju tid att få upp värmen och det får du leva med för finns ingen åtgärd! :lolno:
blir stolsvärmen "varm" eller bara lite ljummen?
innan jag lämna in den så vart den knappt ljummen, men dom bytte styrbox och nu blir den VARM men det tar typ 10 - 15 min. tycker dock att det tar alldeles för lång tid.
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive

Re: Problem!

6
dumlee skrev:Har nu haft min Ceed SW Executive i 1 år. Kört 2200 mil. Är mycket nöjd än Komforten är ju inte att jämföra med min V70 jag hade innan men ändå nöjd. På måndag är jag ledig så tänkte åka till hedins och boka en tid för de problem som dykt upp.

1- Keyless har slutat fungera. Känner inte av nyckeln när man kommer nära bilen alls. Måste ta upp nyckeln och trycka på knappen. Jobbigt som faan:) Först slutade hö dörr att funka och en vecka senare la vä dörr av.

2- Stolsvärmen.

3- Halvljuset (Xenon) Blinkar till titt som tätt.

4. Stereon (stora med gps, backkamera) Hängt sig emellanåt.

Någon som haft dessa problem förutom stolsvärmen då?? Viktigaste är ju helt klart keyless!!
Några andra kända fel/uppdateringar man kan säga till om när man ändå är där???
Hej.
Har en executive. Keyless systemet har inte bråkat än. Men däremot knapparna på dörrarna. Måste ändå ta fram nyckeln. Störigt. Har inte brytt mig om det än. Men om det fortsätter efter lite varmare väder så åker den in.
Stolsvärmen fixar de, säger de annat så ska man byta verkstad. Då har de ingen koll.
Ang xenonljuset finns det en uppdatering som tar bort blinket. Det uppdaterar säkringsboxen. Funkat fint i 3 veckor nu för mig. Ang gps så kan du uppdatera den mjukvaran själv. Gå in på Kias hemsida, sedan på nån meny finns det ett val som heter navigationsuppdatering. Där kan man ladda ner mjukvara till systemet. Har det senaste och det strular inget.
Kia Ceed sw executive - 13 cassa White

Re: Problem!

7
Hedan skrev:
Marcus_Turbo skrev:Nu när min var inne för byte av dieselfilter så sade jag även till om stolsvärmen och fick tills svars att ja det tar ju tid att få upp värmen och det får du leva med för finns ingen åtgärd! :lolno:
blir stolsvärmen "varm" eller bara lite ljummen?
innan jag lämna in den så vart den knappt ljummen, men dom bytte styrbox och nu blir den VARM men det tar typ 10 - 15 min. tycker dock att det tar alldeles för lång tid.
Varm/ljummen svår fråga. Den blir ju inte så varm som den blev i min förra Ceed -10 iaf! Nu hinner man köra sådär 2 mil innan man känner av den, och det kan ju vara 10-15min. Men vidare varm? Njä inte så jag blir nöjd iaf!
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

Re: Problem!

8
Marcus_Turbo skrev:
Hedan skrev:
Marcus_Turbo skrev:Nu när min var inne för byte av dieselfilter så sade jag även till om stolsvärmen och fick tills svars att ja det tar ju tid att få upp värmen och det får du leva med för finns ingen åtgärd! :lolno:
blir stolsvärmen "varm" eller bara lite ljummen?
innan jag lämna in den så vart den knappt ljummen, men dom bytte styrbox och nu blir den VARM men det tar typ 10 - 15 min. tycker dock att det tar alldeles för lång tid.
Varm/ljummen svår fråga. Den blir ju inte så varm som den blev i min förra Ceed -10 iaf! Nu hinner man köra sådär 2 mil innan man känner av den, och det kan ju vara 10-15min. Men vidare varm? Njä inte så jag blir nöjd iaf!
Då skulle jag åka till en annan verkstad. min blir varm efter 10 - 15 min, sen några minuter till så måste jag sänka till 2an.
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"