Annons

Knäpp i instrumentpanelen och glödtråden

1
Hej.
Har en kia ceed sw 2014 dielsel

Är det fler än jag som hör ett knäpp i instrumentpanelen när torkabladet på bakrutan går igång? Detta hörs ju oftast inte om man spela hög musik. Men när man inte har så högt så tycker jag att det stör mig så otroligt mycket. Är det fler om har det problemet? Jag kan tänka mig att det är en givare som sitter där som knäpper till.

Sen är det glödtråden; den slocknar direkt och har alltid gjort. Inte varit så farligt här jag bor då det bara har varit -4 som max och bilen startat direkt. Men var i fjällen förra veckan och då var det -11 en dag och -15 en dag när jag försökte starta bilen. Glödtråden slocknar direkt som vanligt och jag fick ju inte igång bilen. Läste instruktionsboken flera gången men hjälpte inte. Efter 30min så gick bilen igång. Någon mer som har detta problem?
Kia Cee´d 1,6 CRDI SW Hedin Edition
Annons

Re: Knäpp i instrumentpanelen och glödtråden

3
Frozze skrev:Hej.
Har en kia ceed sw 2014 dielsel

Är det fler än jag som hör ett knäpp i instrumentpanelen när torkabladet på bakrutan går igång? Detta hörs ju oftast inte om man spela hög musik. Men när man inte har så högt så tycker jag att det stör mig så otroligt mycket. Är det fler om har det problemet? Jag kan tänka mig att det är en givare som sitter där som knäpper till.

Sen är det glödtråden; den slocknar direkt och har alltid gjort. Inte varit så farligt här jag bor då det bara har varit -4 som max och bilen startat direkt. Men var i fjällen förra veckan och då var det -11 en dag och -15 en dag när jag försökte starta bilen. Glödtråden slocknar direkt som vanligt och jag fick ju inte igång bilen. Läste instruktionsboken flera gången men hjälpte inte. Efter 30min så gick bilen igång. Någon mer som har detta problem?
Det knäppande ljudet är nog från reläet och det lär du inte kunna bli av med.
Glödtråden är det ju helt klart fel på och du måste lämna in bilen, den skall iaf gå typ 5 sekunder när det är minusgrader och speciellt då vid 10-15 minus.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Knäpp i instrumentpanelen och glödtråden

4
Frozze skrev:Hej.
Har en kia ceed sw 2014 dielsel

Är det fler än jag som hör ett knäpp i instrumentpanelen när torkabladet på bakrutan går igång? Detta hörs ju oftast inte om man spela hög musik. Men när man inte har så högt så tycker jag att det stör mig så otroligt mycket. Är det fler om har det problemet? Jag kan tänka mig att det är en givare som sitter där som knäpper till.

Sen är det glödtråden; den slocknar direkt och har alltid gjort. Inte varit så farligt här jag bor då det bara har varit -4 som max och bilen startat direkt. Men var i fjällen förra veckan och då var det -11 en dag och -15 en dag när jag försökte starta bilen. Glödtråden slocknar direkt som vanligt och jag fick ju inte igång bilen. Läste instruktionsboken flera gången men hjälpte inte. Efter 30min så gick bilen igång. Någon mer som har detta problem?

hade detta på min och fick glöda flera gånger. det var glödstiften som behövde bytas och det gick på garanti fastän den var över 100 000 km kört.
Men tror inte dom är slut på din bil eftersom den är så ny, kanske något el fel ?
Audi A4 Avant -08 diesel 2.0l
Kia Ceéd CRDi SW 2.0l -08 -såld
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"