Annons
Annons

Re: Visselljud

5
leber skrev:nej den är hel perfekt.dumt nog tog jag 17 tum i stället för 16 tums däck.dom bullrar jävligt mycket.man lär som man lever.
Jag kommer också att får 17". är det en sån stor skillnad på ljudet mellan dessa tror du?

För när jag pratar med min farbror som är bilmekaniker så säger han att det inte ska skilja något mellan 15-16-17 tum. Inte så att man skall höra det märkbart iaf
Kia Cee´d 1,6 CRDI SW Hedin Edition

Re: Visselljud

7
Större storlek på fälgen = mindre höjd på däcket för att kompensera omkretsen = mindre gummi som absorberar ljud?

Eller är jag helt ute o cyklar nu igen :P?

Har precis beställt en uppsättning 185/65/15 vintersulor just för att få lite mer gummi mellan fälg o väg. Hoppas bara att mitt val av 185:or istället för 195:or inte var ett dåligt val. Vill ju ha lite mer tryck mot marken för det där lite extra greppet :)
KIA Cee'd 1.6 CRDI SW 2013

Re: Visselljud

8
höhö :)

Min bil hade nokians tystaste tysta däck monterade när jag köpte den (föregående ägare var visst allergisk mot ljud) och jag monterade 18" fälgar med kuhmo ku39 istället, och jag märker då ingen skillnad alls... Snarare att den kanske är tystare på kuhmodäcken...
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"