Annons

Funderar på ett köp - Ceed SW

1
Hejsan.
Ny här på forumet, funderar starkt på att köpa en ceed sw, var å provkörde idag.Har läst endel här på forumet och tycker det verkar ett trevligt och informativt forum, med bra personer. :)

Ni som äger bilen, kan ni rekommendera mig att göra ett köp? Jag kommer i så fall köpa en med komfortpaket, 1.6:a bensin, tycker att nuvarande kampanj är riktigt bra, när man dessutom får vinterhjul med för 180 400ink regavgift :) Skulle även vara intresserad av bilder på den nya ceed:en SW med lite större fälgar, 18" kanske, gör inget om det inte är orginal, om nån har länk till det vore ja tacksam om ni kunde bifoga!

Trevlig kväll
/ Rickard
Annons

Re: Funderar på ett köp - Ceed SW

2
Jag köpte min KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort 2013 i juni i år och är väldigt nöjd så här långt. Det är inte bara en trevlig bil, den är väldigt snygg också. Jag valde däremot diesel, vilket jag inte ångrar. Jag tror inte att du skulle ångra dig om du slår till.
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort 2013

Funderar på ett köp - Ceed SW

3
Solum123 skrev:Jag köpte min KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort 2013 i juni i år och är väldigt nöjd så här långt. Det är inte bara en trevlig bil, den är väldigt snygg också. Jag valde däremot diesel, vilket jag inte ångrar. Jag tror inte att du skulle ångra dig om du slår till.
Låter bra det! :) Jag har ju en hel månad på mig att bestämma mig från och med idag, men ja tror inte jag kommer behöva fundera så länge :)

Går ifrån Volvo V50 MY05(såldes igår) fler som gjort den "resan"? :)

Hur som, Kia ceed:n(komfort)är mycket bil för pengarna, finns väl ingen bil i den klassen som erbjuder så mkt "Lull-Lull"som den? 7års garanti gör ju heller inte saken värre :) låter som ja redan övertalat mig själv. Haha :)

Re: Funderar på ett köp - Ceed SW

4
Välkommen till forumet, tack för berömmet. :)
Du har inte övervägt dieselmodellen?
Nu har jag ju inte senaste modellen utan en från 2011. Tror det är samma motor. Du kommer undan på 0,5l om du kör i 100km/h. Ligger du på 80 som det är på många landsvägar går det ner nära 0,4l/mil
Dessutom så tror jag att den fortfarande är skattefri i 5 år samt att du slipper vägtullarna iaf i Sthlm.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Funderar på ett köp - Ceed SW

5
Ronnie skrev:Välkommen till forumet, tack för berömmet. :)
Du har inte övervägt dieselmodellen?
Nu har jag ju inte senaste modellen utan en från 2011. Tror det är samma motor. Du kommer undan på 0,5l om du kör i 100km/h. Ligger du på 80 som det är på många landsvägar går det ner nära 0,4l/mil
Dessutom så tror jag att den fortfarande är skattefri i 5 år samt att du slipper vägtullarna iaf i Sthlm.
Tackar, tackar! De va så lite så! ;)
Det var just en Diesel jag provkörde. Av någon anledning gillar jag bensinmotorer mer än diesel. Den är inte skattefri längre faktiskt, det togs något nytt beslut i årsskiftet om jag inte är helt ute å cyklar. :)

Sedan är den ju dieseln 10tusen dyrare, hade det inte varit för att den där j*vla V50in fick så dåligt inbytesvärde hade ja kanske kunnat sneglat uppåt lite, men nu tar pengarna slut ungefär vid 180tusen, tyvärr.

Re: Funderar på ett köp - Ceed SW

7
dumlee skrev:Bensinaren är ruggigt trött har jag hört!!! Dieseln är ingen raket heller men helt ok i vardagen.
För att vara en diesel så är den väl lite "raket". :)
Räcker till för omkörningar i de hastigheter som vi har i landet. :)
Jag har på bana haft uppe min i 210km/h enligt mätaren och då visade den 203km/h på en GPS.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Funderar på ett köp - Ceed SW

9
Vi har haft vår Ceed SW CRDI (komfortpaketet) i 2.5 veckor och vi är väldigt nöjda med den än så länge. Det där med att det är trötta motorer beror på vem du frågar. För någon kan motorerna vara trötta men för en annan kan de vara rena raketmotorn. Själv är jag supernöjd med dieselmotorn i bilen. Spinner på superfint. Ett tryggt och skönt dieselljud :D

Sen är det ju så mkt bättre vrid i diesel.

Enda nackdelen med bilen än så länge är helljuset och då främst i kurvtagning. Skulle gärna ha lite med ljus åt sidorna. Dock så var detta något jag kände till innan köp och likt motorerna även detta en definitionsfråga. Jag kanske fått sämre syn med åren ;)

Bilen är väldigt snygg, låter och går fint, bra bränsleekonomi och bra körkomfort. Än så länge kan jag inte säga annat än köp :)
KIA Cee'd 1.6 CRDI SW 2013
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"