Annons

Re: Tune-knappen

21
MeanMike skrev:Jag har lika bra ljud med BT som med kabel. Har en samsung s3 Funkar perfekt. byter tom låtar på telefonen med ratt knapparna.
Japp det funkar med BT men inte med kabeln (när man kör spotify) tyvärr för oss iPhone ägare så är det ju nåt fel nånstans som gör att BT ljudet låter skit :|
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Annons

Re: Tune-knappen

23
DavidB skrev:
MeanMike skrev:Jag har lika bra ljud med BT som med kabel. Har en samsung s3 Funkar perfekt. byter tom låtar på telefonen med ratt knapparna.
Japp det funkar med BT men inte med kabeln (när man kör spotify) tyvärr för oss iPhone ägare så är det ju nåt fel nånstans som gör att BT ljudet låter skit :|
De har inte löst detta genom den nya uppdateringen IOS7? Eller ni är säkra på att det är bilen som är problemet? Läste tidigare i tråden att samsung telefoner fungera smidigare! Men du kanske har den senaste versionen i telefonen?

Själv är min Kia Cee´d i Korea på banden just nu :D Får allt gotta mig med att samla all info om hur man skall göra för att får den så bra som möjligt :thumbup:
Kia Cee´d 1,6 CRDI SW Hedin Edition

24
Frozze skrev:
DavidB skrev:
MeanMike skrev:Jag har lika bra ljud med BT som med kabel. Har en samsung s3 Funkar perfekt. byter tom låtar på telefonen med ratt knapparna.
Japp det funkar med BT men inte med kabeln (när man kör spotify) tyvärr för oss iPhone ägare så är det ju nåt fel nånstans som gör att BT ljudet låter skit :|
De har inte löst detta genom den nya uppdateringen IOS7? Eller ni är säkra på att det är bilen som är problemet? Läste tidigare i tråden att samsung telefoner fungera smidigare! Men du kanske har den senaste versionen i telefonen?

Själv är min Kia Cee´d i Korea på banden just nu :D Får allt gotta mig med att samla all info om hur man skall göra för att får den så bra som möjligt :thumbup:
iOS 7 gjorde inte saken ett dugg bättre samma skitljud men nu försvann låttexten i displayen med :(

OBS gäller ff bara Spotify telefonens egen spelare har jag aldrig testat eftersom jag inte har laddat in någon musik i den.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Tune-knappen

25
Lite skoj såhär på kvällen, glömde höja BTljudet på telefonen när jag skaffa s4, satt där coh förbannade att det inte funka tills ajg av slump höjde mobilens egna volym och woops fanns det härligt fint bt-ljud. Tycker kvalitén är kanon, kör enbart spotify o byter med ratten när låten e trist.
Cee´d SW -2013 1,6 CRDi KOMFORT Sand Track

Re: Tune-knappen

26
Jimmy417 skrev:Lite skoj såhär på kvällen, glömde höja BTljudet på telefonen när jag skaffa s4, satt där coh förbannade att det inte funka tills ajg av slump höjde mobilens egna volym och woops fanns det härligt fint bt-ljud. Tycker kvalitén är kanon, kör enbart spotify o byter med ratten när låten e trist.
Kan ju vara en sak att kolla :lol:
Tyvärr för oss iphone användare så är det inte volymen det är fel på utan själva ljudkvaliten, det är liksom digitala störningar i ljudet.
Jag har även en Samsung telefon som jag testat i bilen och då är det hur fint ljud som helst :thumbup:

Blir till att byta märke snart tror jag :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Tune-knappen

27
DavidB skrev:
Jimmy417 skrev:Lite skoj såhär på kvällen, glömde höja BTljudet på telefonen när jag skaffa s4, satt där coh förbannade att det inte funka tills ajg av slump höjde mobilens egna volym och woops fanns det härligt fint bt-ljud. Tycker kvalitén är kanon, kör enbart spotify o byter med ratten när låten e trist.
Kan ju vara en sak att kolla :lol:
Tyvärr för oss iphone användare så är det inte volymen det är fel på utan själva ljudkvaliten, det är liksom digitala störningar i ljudet.
Jag har även en Samsung telefon som jag testat i bilen och då är det hur fint ljud som helst :thumbup:

Blir till att byta märke snart tror jag :)

Testa att slå av wifi. Wifi kan har en tendens att ge störningar.
Kia Cee´d 1,6 CRDI SW Hedin Edition

Re: Tune-knappen

28
Frozze skrev:
DavidB skrev:
Jimmy417 skrev:Lite skoj såhär på kvällen, glömde höja BTljudet på telefonen när jag skaffa s4, satt där coh förbannade att det inte funka tills ajg av slump höjde mobilens egna volym och woops fanns det härligt fint bt-ljud. Tycker kvalitén är kanon, kör enbart spotify o byter med ratten när låten e trist.
Kan ju vara en sak att kolla :lol:
Tyvärr för oss iphone användare så är det inte volymen det är fel på utan själva ljudkvaliten, det är liksom digitala störningar i ljudet.
Jag har även en Samsung telefon som jag testat i bilen och då är det hur fint ljud som helst :thumbup:

Blir till att byta märke snart tror jag :)

Testa att slå av wifi. Wifi kan har en tendens att ge störningar.
Sen kan man även testa att ändra Kvalitén i spotify. "Music Quality" där finns 3st lägen Normal, High och Extreme.
Kia Cee´d 1,6 CRDI SW Hedin Edition

29
Frozze skrev:
Frozze skrev:
DavidB skrev:
Kan ju vara en sak att kolla :lol:
Tyvärr för oss iphone användare så är det inte volymen det är fel på utan själva ljudkvaliten, det är liksom digitala störningar i ljudet.
Jag har även en Samsung telefon som jag testat i bilen och då är det hur fint ljud som helst :thumbup:

Blir till att byta märke snart tror jag :)

Testa att slå av wifi. Wifi kan har en tendens att ge störningar.
Sen kan man även testa att ändra Kvalitén i spotify. "Music Quality" där finns 3st lägen Normal, High och Extreme.
Har testat allt wi-fi och ljudkvalitet men det är bara skit :lol:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Tune-knappen

30
Ingen med en årsmodell -14 som kan uttala sig om ljudet via bluetooth? Alt. nån med -13 som har varit inne för service och ev. fått ny programvara?

Ev. brister i ljudet skulle ev. kunna åtgärdas både via en hårdvaruförändring (-14) eller en mjukvaruuppdatering för BT-styrningen (-13).
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"