Annons

Re: Flimrande ledljus på Ceed

21
Mcilroy123 skrev:Vad är rekommendation att göra nu? Kolla med annan verkstad? Eftersom priserna också verkar diffa en hel del samt vad dom vill byta ut...

Alternativet är väl att koppla om själv då på något vis, men har varken lust eller kunskap att göra detta, och tycker dessutom att det är helt horribelt att man ens ska behöva fundera på att göra det.
:


Finns "pirat" LED-driver/kretskort här: https://www.xenon24.eu/pl/ceed/1077-ceed.html
Annons

Re: Flimrande ledljus på Ceed

22
Jagrullar skrev:
Mcilroy123 skrev:Vad är rekommendation att göra nu? Kolla med annan verkstad? Eftersom priserna också verkar diffa en hel del samt vad dom vill byta ut...

Alternativet är väl att koppla om själv då på något vis, men har varken lust eller kunskap att göra detta, och tycker dessutom att det är helt horribelt att man ens ska behöva fundera på att göra det.
:


Finns "pirat" LED-driver/kretskort här: https://www.xenon24.eu/pl/ceed/1077-ceed.html

Jo men du ska du också veta hur du ska byta? Dunkande inte vet att man måste bränna upp några hål i strålkastarhuset på exakt rätt Ställen för att kunna släppa och få ur och i kretskortet? Men om folk är villiga att riskera att paja sina strålkastare så vem är jag att säga något..
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Flimrande ledljus på Ceed

23
FilipLyxell skrev:Jo men du ska du också veta hur du ska byta? Dunkande inte vet att man måste bränna upp några hål i strålkastarhuset på exakt rätt Ställen för att kunna släppa och få ur och i kretskortet? Men om folk är villiga att riskera att paja sina strålkastare så vem är jag att säga något..
Helt rätt att det alltid finns en risk med "gör det själv fix" och korrekt att det är en del pyssel och meck för att kunna byta kretskort.

I detta fallet, om man beställer från firman i länken ovan så följer det med en instruktion hur man byter LED-drivers.
Samt att det finns några skapligt bra videos på Youtube till hjälp.

Re: Flimrande ledljus på Ceed

24
Jagrullar skrev:
FilipLyxell skrev:Jo men du ska du också veta hur du ska byta? Dunkande inte vet att man måste bränna upp några hål i strålkastarhuset på exakt rätt Ställen för att kunna släppa och få ur och i kretskortet? Men om folk är villiga att riskera att paja sina strålkastare så vem är jag att säga något..
Helt rätt att det alltid finns en risk med "gör det själv fix" och korrekt att det är en del pyssel och meck för att kunna byta kretskort.

I detta fallet, om man beställer från firman i länken ovan så följer det med en instruktion hur man byter LED-drivers.
Samt att det finns några skapligt bra videos på Youtube till hjälp.
Svårt att tro att det skulle följa med korrekta anvisningar då detta byts enbart vid garanti enligt kias instruktioner och får enbart utföras av personal på en Kia-verkstad. Det skulle isåfall vara om någon läckt anvisningarna
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Flimrande ledljus på Ceed

25
Hej, läste att fler har haft samma problem med (led) i strålkastaren på sin KIA. Jag har samma problem, min har slocknat helt och jag har besiktning om 1 månad. Alla verkstäder jag pratat med säger att jag måste byta hela strålkastaren och det kostar ca 7000 kr. Men läser här att man endast kan byta nåt kretskort. Stämmer det och i sånna fall kan man göra det själv ?

Re: Flimrande ledljus på Ceed

29
Hej skall sätta mini positionsljus i fronten och borra hål. Detta pga tidigare nämnda problem i detta inlägg.
Skulle vara enorm tacksam om någon som gjort detta skulle berätta om sitt tillvägagångssätt.
Behöver hela fronten monteras ner?
Vilka färger på kablarna skall man kapa å koppla på
Är det samma färger på båda sidorna. Med vänlig hälsning, Klas

Re: Flimrande ledljus på Ceed

30
Jag hade samma problem på min av 2013 års modell. Dök upp en tid efter jag köpt bilen begagnad hos återförsäljare. De var vänliga nog att prata med generalagenten, som gick med på att byta på goodwill. Så jag fick två nya strålkastare, trots att bara en felade!
Fråga: Ovan nämns att man numera inte byter strålkastaren utan kretskortet. År det verifierat och i så fall, finns kortet som reservdel eller måste man lämna bilen till auktoriserad verkstad för byte?
KIA CEED II Sportwagon 2013 1,6 CRDi
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"