Jag har haft en hel del strul med Framtida bil i Köping och var tveksam att lämna min Ceed på service där eftersom jag snart ska flytta ändå. Men jag gjorde det trots allt ändå, vilket jag ångrar. Jag ogillar viss personals bemötande och har som sagt haft en hel del problem och strul. Lämnade den ändå eftersom jag fick rabatt och slapp undan med "bara" 5714 kronor! Hutlöst dyrt ändå. Men jag hämtade ut bilen glad i hågen att ändå fått det fixat och kunna köra 3000 mil innan det är dags för nästa service. När jag sedan ska köra kvällen efter så fungerar inte mina extra lysen (ledramp) som jag fick monterade när jag köpte bilen för 3 år sedan och som funkat felfritt sedan dess. Jag ringde Kia och talade om att de måste dragit loss någon kabel eller något vid servicen och att jag ville ha det åtgärdat. (Jag vet att ledrampen, alltså extralyset fungerade när jag lämnade den) Tjejen jag pratade med sa att jag skulle lämna in den på kvällen och få en lånebil och sedan hämta den dagen efter då jag jobbar i annan stad. Trodde då att allt skulle fixa sig. Klockan 15,30 ringer tjejen igen och säger att dom inte vill åtgärda det och att det inte är dom som har gjort något fel.
Jag citerar. ”Det ligger en stor kabelhärva och ett relä som är fastklämt i mellan batteriet och karossen sa hon och det är fel på jorden till relät, vilket gör att det inte fungerar” Jag förklarade att jag vet att det är en ful kabelhärva men att det alltid har varit så men att det alltid fungerat tills jag lämnade den på service hos er. De envisas ändå med kabelhärvan och att de inte gjort något fel. Chefen erbjuder sig sen att fixa till allting och göra ett snyggt jobb med kabelhärva och relä för 900 kronor. Då jag visste att det inte såg snyggt ut även om det alltid fungerat och jag var på jobbet och var stressad så tänkte jag, ok. Han får fixa till allting för 900 så blir jag av med kabelhärvan som såg ganska illa ut även om det alltid fungerat.
Jag åker efter jobbet och ska hämta min bil och får höra än det ena och än det andra att jag inte ska anlita amatörer att jag göra reparationer och jobb på bilen. De vill att jag alltid anlitar dem. Jag får betala 945 kronor för jobbet och får sedan nycklarna till min bil. Jag går sedan och öppnar motorhuven och tittar ner och får se att kabelhärvan fortfarande är kvar. Det han har gjort är alltså att han fäst om kontakterna och tejpat fast relät på en annan kabel och tryckt ner kabelhärvan på precis samma plats som förut. (se bilder)
Jag blir arg och påtalar att kabelhärvan är kvar och att jag är besviken då extralysen fungerade felfritt innan de gjorde service och att de tagit 945 kronor för ett hafsjobb och att det ser lika illa ut som förut. De vägrar att ge sig och jag får åka därifrån 945 kronor fattigare. De kunde väl åtminstone ha kapat av den onödigt långa kabeln och fäst reläet med en skruv?!! Fast egentligen skulle det vart gratis då allt fungerade innan de var och hafsade runt när de gjorde servicen. Jag ska skriva till Kia i Sverige får se om jag kan få någon rättelse där. I mina ögon sjunker Kias namn varje gång jag har haft den hos verkstaden.
Jag vill framför allt varna er för framtida bil i Köping.
Tycker ni att det ser ut som ett proffsjobb??
Arg.
[img]IMG_1464.jpeg[/img]
Inte Framtida bil i Köping nå mer
1
Senast redigerad av brickan den 10 mar 2020, 19:59, redigerad totalt 3 gång.