Annons

Re: Högt vägljud i nya Kia sportage

11
Kan säga att efter 4 månader med Kia sportage är jag generellt sett helt nöjd,det störande ljudet från däcken är av hjälpt bytte till friktions däck som gjorde en himmelsk skillnad. Jag vill ochså passa på att tacka Kia motors i Malmö för trevligt bemötande och en hjälpande hand. Så jag kan ärligen säga att bytet från Volvo XC60 till Kia Sportage ångrar jag inte, så nu alla Kia vänner får vi hoppas på en tidig vår så man njuta av en ren och polerad bil i solskenet.
Annons

Re: Högt vägljud i nya Kia sportage

14
Aqua skrev:Nu gäller ju inlägget nya modellen, men kan bara meddela att en komplett rostskyddsbehandling av bilen gör underverk gällande ljudnivån i kupén. Lämnade in min -15 när den var ny på ett Dinitrolcenter och det blev en enorm skillnad. Innan hördes varenda gruskorm som slog mot innerskärmar och underrede, men nu är det en enorm skillnad. Finns inte mycket till rostskydd på plåtdelarna under platskåpor och liknande.
Vad kosta behandlingen .


Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Re: Högt vägljud i nya Kia sportage

15
pappaaffe1 skrev:
Aqua skrev:Nu gäller ju inlägget nya modellen, men kan bara meddela att en komplett rostskyddsbehandling av bilen gör underverk gällande ljudnivån i kupén. Lämnade in min -15 när den var ny på ett Dinitrolcenter och det blev en enorm skillnad. Innan hördes varenda gruskorm som slog mot innerskärmar och underrede, men nu är det en enorm skillnad. Finns inte mycket till rostskydd på plåtdelarna under platskåpor och liknande.
Vad kosta behandlingen .

Ber om ursäkt för sent svar. Har pappren i bilen, men om jag inte är ute och cyklar så tror jag att det var strax under 7000:-. Det var detas största behandling.


Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"