Annons

36 månaders fri service Kia Sportage 1,7crdi -15?

1
Hej,

Förra sommaren (20/7) hämtade vi ut en ny Kia Sportage Special Edition. Jag minns att de hade sommarkampanj med 36 månaders fri service, men jag har inte fått något dokument som styrker detta. Det enda jag hittar är följande länk: http://www.kia.com/se/content_attkopa/fri-service/ där det också står att det gäller bilar levererade fram till 30/9-15 och min bil står med i modellistan.
Jag har pratat med Hedin Bil, men de kan inte svara. Jag har frågat säljaren men han skulle återkomma men jag har inte hört av honom. Kia själva säger att det är upp till säljaren att ordna.

Vad säger ni? Kan jag åberopa fri service (bilen har idag gått 2700 mil) med hjälp av länken ovan? Jag tycker det...
Kia Rio GT - 18
Annons

Re: 36 månaders fri service Kia Sportage 1,7crdi -15?

7
Blev lite road när jag läste denna tråden. Det du drabbats av speglar i princip exakt det jag drabbats av.

När jag köpte min Ceed 2013 på Hedin Bil så hade dom "kampanj" med 6 års service för 5900:- på CRDI modellen. Alla offerter och epost innan köpet innehåller detta tillval. När det är dags för första service så tittar dom undrande på mig och undrar vad jag fabulerar om. Förtvivlad åkte jag hem och konstaterade att kvittot har hamnat på villovägar. Hedin har enligt utsago ingen specificerad dokumentation om köpet. Har sparat all epost men det hjälpte ju inte - hade behövt spela in telefonsamtal också. Slutade med att jag betalat 5900:- för 6års service vid bilköpet och sen glatt fick betala igen för krävd service under 6 år.

Re: 36 månaders fri service Kia Sportage 1,7crdi -15?

8
Hej!

Hur gick det för er? Sitter själv i precis samma sits som er övriga, köpte en Kia Ceed Special Edition 2 i augusti 2015 där 3 års fri service ingick (dvs första). Nu när jag bokat första service påstår de att de aldrig hört talas om liknande kampanjer. Det står naturligtvis heller ingenting i mina papper från köpet.

Känns djupt oseriöst från en så pass stor aktör som Hedin...

Re: 36 månaders fri service Kia Sportage 1,7crdi -15?

10
dextha skrev:Hej!

Hur gick det för er? Sitter själv i precis samma sits som er övriga, köpte en Kia Ceed Special Edition 2 i augusti 2015 där 3 års fri service ingick (dvs första). Nu när jag bokat första service påstår de att de aldrig hört talas om liknande kampanjer. Det står naturligtvis heller ingenting i mina papper från köpet.

Känns djupt oseriöst från en så pass stor aktör som Hedin...
Jag fick vackert betala för service (ca 4000 kr). Dock så skiljde det sig nästan en tusenlapp i pris mellan två Hedin-verkstäder, som ligger inom 3 mil ifrån varandra.
Kia Rio GT - 18
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"