Annons

Re: Min nya Sportage 2.0 CRDi AWD GT-Line -16

21
Provkörde denna nya modell förra veckan och faktiskt blev jag lite överraskad i positiv bemärkelse.

Satt fantastiskt skönt och växlarna (automat) gled in helt perfekt. Motorn en 2.0 CRD AWD (diesel) gick nästintill ljudlöst.
Härlig körkänsla och fina skinnsäten. Rattvärme gjorde ju inte saken sämre, då det var svinkallt denna dagen.

Blicken i inre backspegeln var äntligen bra, då tidigare modeller har en allt för låg profil och avslutning på taket där bak och låg bakruta - denna såg man riktigt bra i.

Dock så tycker jag att det var lite för mycket med knappar till alldeles för många inställningar. Kändes rörigt, men man vänjer väl sig vid detta.

Du skriver 430.000 fullutrustad - hade för mig att den gick lös på 330.000 fullutrustad (dock utan det där med extra tilläggen som insteg och sådant) men, men ... kan ha fattat fel.

Fin bil i vart fall.

Kör själv med 2013 2.0 CRDi AWD efter att bytt från 1.7 CRDi utan AWD....
Kia Sportage 2.0 CRDI AWD 2013
Annons

Min nya Sportage 2.0 CRDi AWD GT-Line -16

22
kalleW skrev:
WoberT skrev:I torsdags kunde jag äntligen hämta ut nya kärran från Bilbörsen i Linköping. Jag var så sugen så jag köpte en först av alla i Linköping utan att ha provkört den :). Däremot var sidostegen restade så de kommer på lite senare. Längtar verkligen efter våren så man kan byta till de snygga 19" hjulen.

Än så länge är jag riktigt jäkla nöjd. Mycket bättre kvalitetskänsla än förra modellen. JBL systemet är grymt bra, helljusautomatik över förväntan. Funktionen där bakluckan öppnar sig när man befinner sig bakom bilen i 3sek är riktigt användbar. Finns mycket gott att säga.

På minussidan förstår jag inte varför de inte stoppat i en adaptiv farthållare. Den har ju alla sensorer och radar som behövs. Sen saknar jag röststyrningen som funkar kanonbra i vår Carens.
DSC_0024.JPG
DSC_0025.JPG
Hej :) Jag har också köpt en lika modell som dig :thumbup: Får den i April....nästan en 100 % uppgradering från förra modellen...Jag kör en 2012 och blev väldigt nöjd med den nya Sportagen :thumbup: Black Pearl färgen är snygg. En fråga: Vad kostar sidostegen?
Runt 5000:- har jag för mig. Står på hemsidan när man provbygger bilen

Min nya Sportage 2.0 CRDi AWD GT-Line -16

23
Tobbesportage skrev:Provkörde denna nya modell förra veckan och faktiskt blev jag lite överraskad i positiv bemärkelse.

Satt fantastiskt skönt och växlarna (automat) gled in helt perfekt. Motorn en 2.0 CRD AWD (diesel) gick nästintill ljudlöst.
Härlig körkänsla och fina skinnsäten. Rattvärme gjorde ju inte saken sämre, då det var svinkallt denna dagen.

Blicken i inre backspegeln var äntligen bra, då tidigare modeller har en allt för låg profil och avslutning på taket där bak och låg bakruta - denna såg man riktigt bra i.

Dock så tycker jag att det var lite för mycket med knappar till alldeles för många inställningar. Kändes rörigt, men man vänjer väl sig vid detta.

Du skriver 430.000 fullutrustad - hade för mig att den gick lös på 330.000 fullutrustad (dock utan det där med extra tilläggen som insteg och sådant) men, men ... kan ha fattat fel.

Fin bil i vart fall.

Kör själv med 2013 2.0 CRDi AWD efter att bytt från 1.7 CRDi utan AWD....
Du har rätt i att den kostade 333750:- på kampanj men enligt cirkaprislistan så seglar den upp betydligt. Sen har jag en del tillbehör också.

Re: Min nya Sportage 2.0 CRDi AWD GT-Line -16

25
WoberT skrev:I torsdags kunde jag äntligen hämta ut nya kärran från Bilbörsen i Linköping. Jag var så sugen så jag köpte en först av alla i Linköping utan att ha provkört den :). Däremot var sidostegen restade så de kommer på lite senare. Längtar verkligen efter våren så man kan byta till de snygga 19" hjulen.

Än så länge är jag riktigt jäkla nöjd. Mycket bättre kvalitetskänsla än förra modellen. JBL systemet är grymt bra, helljusautomatik över förväntan. Funktionen där bakluckan öppnar sig när man befinner sig bakom bilen i 3sek är riktigt användbar. Finns mycket gott att säga.

På minussidan förstår jag inte varför de inte stoppat i en adaptiv farthållare. Den har ju alla sensorer och radar som behövs. Sen saknar jag röststyrningen som funkar kanonbra i vår Carens.
DSC_0024.JPG
DSC_0025.JPG

Har en exakt lika dan, köpte den utan att provkört den. Är underbar att köra. Stör mig lite på att torkarbladen inte verkar nå mitten nerkant och längst till höger nerkant av vindrutan. Och bromsarna gnisslar som en värsta Volvo;-)
Men annars supernöjd.

Min nya Sportage 2.0 CRDi AWD GT-Line -16

28
kia ceed skrev:Härligt att det funkar verkar sjukt smidigt både vertikalt å horisontellt. Hur tycker du helljus assistansen funkar. Väntar som sagt ivrigt på leverans av min Sportage 2.0 CRDi AWD GT-Line Infra red !!
I början tyckte jag att det funkade bra men nja inte längre. Jag kör mycket väg med mitträcke och då ser inte bilen de andra bilarnas ljus och bländar således inte av.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"