Annons

Re: Min nya Sportage 2.0 CRDi AWD GT-Line -16

31
Hämtade ut en Sportage GT-Line, automat, med glastak och White Deluxe och är grymt nöjd. Har haft två tidigare Sportage årsmodeller 2012 och 2014 med 1,7 liters dieseln. Det känns att det är en helt ny bil och dieselkraft på 185 hkr känns också. Bilen är riktigt pigg, framförallt i sportläget. Fick ett avtagbart drag monterat och jag trodde faktiskt att de hade glömt att montera draget. När jag tittade noga under såg jag en liten del av elkontakten. Den fäller man ned när draget ska användas.

Jag ska köpa nya vinterhjul eftersom mina gamla inte passar. Man har ju tidigare pratat om blästringsproblem med vissa fälgar pga att de tidigare modellerna hade en karossdesign som var känslig. Hur är det på nya modellen?
Annons

Re: Min nya Sportage 2.0 CRDi AWD GT-Line -16

32
Grattis å kul för dig själv har jag väntat på min infra red gt line automat i 4 månader nu. Tycker det är skrämmande dåligt att kia är så dåligt förberedda innan en lansering både fabrik och leverantör. Datum blivit flyttat 5 gånger konstigt man tror ju att när fabriken sätter dattum så kollar dom upp hur dom ligger med. Men tydligen inte funderar allvarligt på att antingen skita i kia eller leta hos någon annan leverantör

Re: Min nya Sportage 2.0 CRDi AWD GT-Line -16

34
Milliz skrev:En liten undran..när levereras era bilar? Min kommer v 23 Hoppas jag) skulle ha kommit i mitten av April. Min handlare säger att det är de röda- GT line med stora motorn och automat som är försenade. Detta bla på grund av en uppdatering av styr eller bromsservot. Har någon fått samma besked.?
Beställde min svarta GT-Line med automat i slutet av mars, igår ringde handlaren o berättade att bilen har kommit.. Men lev sker nån gång om två veckor, runt 16-18 maj pga lite lulz.. 8-) har inte hört nåt om update av styr/bromsservo dock :crazy:
Kia Sportage GT Line Automat beställd, lev i slutet av maj.
Drag, panoramatak, belysta sidesteps o lite annat lulz.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"