Annons
Annons

Re: Min nya Sportage 2.0 CRDi AWD GT-Line -16

18
Någon här liknade den med Nissan Juke, men jag tycker man får Peugeot-känsla av den.

Tycker det spontant är lite mystiskt av Kia att ha GT Line paket som lanseras i stort sett samtidigt på två bilmodeller och där den mest utmärkande detaljen exteriört (som dessutom ser lika ut på båda modellerna) har helt olika funktion. Tänker naturligtvis på "iskuberna"... hmm, kom på en sak Saab hade ju förresten "isberg" som bakljus...
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

Re: Min nya Sportage 2.0 CRDi AWD GT-Line -16

20
WoberT skrev:I torsdags kunde jag äntligen hämta ut nya kärran från Bilbörsen i Linköping. Jag var så sugen så jag köpte en först av alla i Linköping utan att ha provkört den :). Däremot var sidostegen restade så de kommer på lite senare. Längtar verkligen efter våren så man kan byta till de snygga 19" hjulen.

Än så länge är jag riktigt jäkla nöjd. Mycket bättre kvalitetskänsla än förra modellen. JBL systemet är grymt bra, helljusautomatik över förväntan. Funktionen där bakluckan öppnar sig när man befinner sig bakom bilen i 3sek är riktigt användbar. Finns mycket gott att säga.

På minussidan förstår jag inte varför de inte stoppat i en adaptiv farthållare. Den har ju alla sensorer och radar som behövs. Sen saknar jag röststyrningen som funkar kanonbra i vår Carens.
DSC_0024.JPG
DSC_0025.JPG
Hej :) Jag har också köpt en lika modell som dig :thumbup: Får den i April....nästan en 100 % uppgradering från förra modellen...Jag kör en 2012 och blev väldigt nöjd med den nya Sportagen :thumbup: Black Pearl färgen är snygg. En fråga: Vad kostar sidostegen?
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"